Сутра презентација у Алексинцу: Спорни прелази, стајалишта и возови без заустављања

Презентацијa измене Просторног плана који се односи на изградњу брзе пруге Београд-Ниш, која је одржана јуче у нишком Официрском дому, била је веома важна и за представнике алексиначке локалне самоуправе, који су на самом почетку изразили неке дилеме о чему смо јуче писали.

Посматрајући даљи ток дискусије, стиче се утисак да су Алексинчани били непријатно изненађени од стране људи из Агенција за просторно планирање Републике Србије и оних који су говорили у име пројектанта. Све је личило на то да се о једном разговарало, друго нудило, а треће ставило у документ. Општина Алексинац је хитно затражила овакву презентацију и у граду на Моравици, упозоривши људе из Агенције и пројектног тима да постоји значајно незадовољство међу грађанима које они представљају.

Детаљ са презентације у Нишу

Редакција нашег медија је покушала да дође до одређених незваничних података и јавности презентује о чему би требало да се ради. Смањује се број пружних прелаза којих сада на територији општине Алексинац има 23, од којих су 18 надземни, а пет подземни прелази. Новим предлогом, биће мање 10 подвожњака и пет надвожњака, укупно 15. Такође је споран и њихов распоред.

У Трњану постоји један подвожњак који има и своја ограничења. Често се пуни водом, а ограничена је и висина возила која могу ту да пролазе. Локална самоуправа је, како сазнајемо из наших извора, предложила да се између Трњана и Кормана, у поље без рушења објеката, направи један надвожњак где би се поред осталог одвијао и саобраћај за возила висине преко 4,5 метра. Тога у изменама нема. Нема ни било каквог надземног прелаза у центру Трњана, а једно од по броју путника најбројније стајалиште у овом селу одлази у историју, укида се.

voda ispod podvožnjaka
Поменути подвожњак у Трњану (фото из архиве).

Слична је прича и у три највећа насеља са леве стране Јужне Мораве, Прћиловици, Житковцу и Моравцу. Прелаз у нивоу пруге код прћиловачке школе се затвара, па ће пут ученицима, а и онима који са друге стране посећују локално гробље бити знатно дужи. Није прихваћен предлог да се код Дома изгради пешачки прелаз над пругом, већ се предвиђа изградња подвожњака код Сувотничког пута, непосредно поред потока.

У Моравцу се предвиђа да се надвожњак гради код садашњег прелаза. Било је предлога да се тај надвожњак гради у пољу између Моравца и Нозрине и избегне рушење стамбених објеката, што је неопходно у изложеном предлогу. Није прихваћен ни предлог да се између Тешице и Грејача, где пруга иде преко поља изгради надвожњак.

Моравац

Сличних проблема има и у другом насељима. И ако смо ми добро јуче чули, ниједан брзи воз који иде 200 на сат, неће стајати у Алексинцу, а и поједина прометна железничка стајалишта биће укинута. Онда се поставља логично питање, барем када је реч о онима који размишљају и који су имали прилике да путују сличним возовима, зашто такве пруге градимо кроз насеља, када кроз моравску долину има доста простора. Па нека брзи возови јуре, а куће остану на истом месту.

Зато је сутрашња презентација у алексиначком Дому културе од 12 часова изузетно битна.

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

20 − ten =