Озбиљне заједнице своје мостове чувају јер грађевинци тврде да је исплативије уредно одржавати ове објекте, него их реконструисати након пропадања. Зато тренутни радови на сређивању моста на Моравици на самом уласку у центар града, осим естетске димензије, имају и технички значај.
Ових дана радници једног нишког предузећа, које је добило посао на тендеру, у оквиру редовног одржавања, врше пескарење, односно скидање заостале фарбе и осталих елемената са ограде, затим следују санирање оштећења на стубовима и нова заштита ограде.
Такође, биће санирани и тротоари и друга видљива оштећења. Очекује се брз завршетак радова и један лепши и пријатнији изглед овог важног објекта. Садашњи мост преко Моравице, који је саграђен 1946. године, претходно веће сређивање имао је 2010. године.
Објекат на Моравици је био веома значајан за живот града, већ почетком прошлог века. На то указују и следећи подаци: лучни метални мост на улазу у Алексинац, саграђен је 1903. године, као последица одлуке да се продужи главна улица, трасирана још у првој половини 19. века, давне 1839. године урбанистичким планом који је на позив Књаза Милоша уредио немачки архитекта Франц Јанке. Тада је корито Моравице, из садашњег центра насеља поред некадашње „Баште”, измештено, а мост је рушен у оба светска рата.
Колико је овом мосту придавана важност, говори и занимљивост из тридесетих година прошлог века, коју је забележио покојни професор Миодраг Спирић, најбољи познавалац историје овог краја.
„Тадашњи председник алексиначке општине Тодор Милићевић дежурао је лично на мосту у пијачним данима и штапом тукао сељаке, који су чистили блато са обуће о ограду моста.”
Очигледно је да је поменути мост једна од занимљивости Алексинца, коју треба чувати и неговати, па макар и у предањима.
Moga bi ovaj nas trenutni da se ugleda na Todora i sa štapom čuva cveće od vandala i lopova.