У Трњану пруга улази у игралиште, руше се куће, укида се стајалиште, дели се село

Гледајући предложени Пројекат трасе брзе пруге Београд – Ниш кроз подручје општине Алексинац, све више се стиче утисак да је он рађен кабинетски, брзински и без интереса људи који живе у селима поред пруге, али и онима који живе у осталим насељима. Цену ће, ако буде погрешних одлука, платити сви. За сада, људи чије се куће руше и грађани чији ће објекти остати у деловима насеља који ће се наћи са оне стране саобраћајнице сматрају да изнети пројекат није у њиховом интересу, али ни шире заједнице.

Трњане је само једно од моравских села са леве стране Јужне Мораве које ће се суочити са наводно лошим пројектантским решењима. О намери градње већег и дубљег подвожњака на такозваном гредетинском путу смо већ писали. Гледајући даље трасу, намеће се ново питање, да ли је приоритет директна цена градње пруге и лобистички интереси или, пак, индиректна рачуница и социо-еколошки и демографски положај тог дела општине, па и целе локалне самоуправе.

Ако погледамо карту наводно будуће трасе пруге (црна линија) у односу на постојећу трасу, види се колико она улази у простор садашњег игралишта и приближава се школи, а затим захтева рушење значајног броја објеката. То значи, кажу упућени, и расељавање људи, јер наводно се ради о скромним плацевима од 10 до 15 ари, па је скоро немогуће поново се ту кућити.

И то није једини проблем. Има их још. Садашњи пружни прелаз код железничке станице се затвара, а стајалиште се гаси. Трњаци који станују према цркви мораће неколико километара да иду до подвожњака на гредетинском путу да би прешли у други део села. Или, пак, да пољским путем крену ка Доњем Адравцу. Ту би могла да се изгради асфалтна саобраћајница, али општина нема новаца да реновира ни главне путне правце, а камо ли да асфалтира атарске путеве. Вероватно ни пројектант то није предвидео, тако да то не улази у калкулацију коштање предложене трасе.

Чак и да се прихвате примедбе и да се испод пруге, негде између, изгради пешачки прелаз не би у потпуности решио проблеме и муке које очекују део Трњанаца, ако се оствари предложена траса. Ради се о затвореном систему са високом оградом где нема приступа саобраћајници.

И мања киша прави проблеме

Резултати објављени данас у 7 сати показују је да у протекла 24 часа на подручју Гредетина, најближег мереног места подвожњаку у Трњану, пало 4,5 литара кише по метру квадратном. И ево у 9 сати већ се завирила вода у подвожњаку који наводно има одвод и изграђене канале деведесетих година прошлог века. У току дана, пошто су тренутно обилније падавине, овде ће се створити позамашна вода да ће морати да интервенише „Водовод”.

Овдашњи мештани и пролазници се питају какво ће тек бити језеро овде када се прошири и продуби пролаз како је првобитно био замислио пројектант брзе пруге.

 

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

fourteen − 7 =