Opština Aleksinac učestvuje u nacionalnom projektu ’’Coca-Cola podrška mladima’’ koji mladima u Srbiji od 18 do 30 godina omogućava da unaprede svoje lične i profesionalne veštine kako bi lakše došli do posla. Prvih 30 kandidata koji su ispunili uslove konkursa, učestvuju u radionici koja je počela danas i trajaće do petka u prostorijama Centra za kulturu, dok je druga radionica planirana od 20. do 22. juna.
U prvom ciklusu trodnevnih edukativnih radionica polaznici uče o uspešnoj komunikaciji, poslovnoj administraciiji, finansijama, upravljanju projektima, kao i o tome kako da lakše dođu do posla. Program se sprovodi u 10 gradova u Srbiji kroz trodnevne interaktivne radionice, a polaznici će imati priliku da sa sertifikovanim stručnjacima unaprede svoje veštine kroz praktična znanja koja će im pomoći u potrazi za poslom. Ovaj program realizuje kompanija Coca-Cola HBC Srbija u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje, Ministarstvom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i NALED-om.
Podršku im pruža i lokalna samouprava, koja u saradnji sa republičkim i drugim institucijama radi na upošljavanju mladih, ističe zamenik predsednika opštine Aleksinac Čedomir Rakić.
– Svakako da ovaj projekat mnogo znači kako bi mladi, iz kategorije stanovništva do 30 godina, stekli nova saznanja i veštine, ali i obezbedili sebi posao i ostali u svojim sredinama. Veliko je zadovoljstvo što je i Aleksinac jedna od 10 opština u Srbiji u kojima ovakav jedan trening centar radi. Mislim da će on u mnogome doprineti da naši mladi ljudi prepoznaju i iskoriste ovo na najbolji mogući način za svoju budućnost – poručuje Rakić.
I za Nacionalnu službu zapošljavanja ovaj projekat je veoma značajan jer pruža podršku mladima kojih je dosta na evidenciji ove službe, dodala je predstavnica Nacionalne službe zapošljavanja Svetlana Anđić.
– S obzirom na to da je tržište rada veoma dinamično, da poslodavci svakog dana imaju nove, kompleksnije zahteve, na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje postoje nezaposleni koji nemaju adekvatne kvalitete, kompetencije, znanja i veštine, tako da će ovaj projekat u tom smislu dati veliki doprinos – napominje Anđićeva.
Ova vrsta edukacije sprovodi se u 28 zemalja, među kojima je prva bila Srbija, a Coca Cola HBC je počela sa ovim projektom da bi pomogla mladim ljudima da lakše i brže dođu do posla navodi njihova predstavnica Jovana Tufegdžić.
– Mi smo jedna od prvih zemalja koja je krenula sa ovim projektom zato što smo uvideli realnu potrebu za tim, budući da u Srbiji od celokupnog broja nezaposlenih 20 procenata čine mladi ljudi. U ovom projektu želimo da im pružimo dodatne poslovne veštine i znanja, to jest da sve što nauče tokom ovih radionica mogu da primene kada krenu u potragu za poslom – objašnjava ona.
Uz trodnevne radionice, deo programa biće organizovan i kroz digitalnu platformu, on-line predavanja, radionice i literaturu neophodnu za dodatnu edukaciju, a svi polaznici će po završetku edukacije dobiti sertifikat.
Pripremila Dijana Borojević