Систем ставио омчу, ученици само повлаче столицу

Унија синдиката просветних радника Србије у овдашњим школама је данас у подне на Платоу испред Дома културе, одржала протесни скуп на коме су изнети захтеви који би допринели заустављању насиља у школама. Више говорника се обратило скупу, а најупечатљивији је био наступ колегинице које предаје у Гимназији.

Огромну подршку у виду аплауза добила је Маја Петровић, професорка у Алексиначкој гимназији казавши да се трудила да ради најбоље што може, а да није била свесна да јој се полако не само столица измицила, већ да јој се озбиљно измицало тло под ногама, њој и њеним колегама, и закључила да је одавно просветним радницима столица измакнута. Она је проблем видела у систематском одуговлачењу доношења платних разреда и добијања статуса службених лица и указала на лош материјални положај просветара рекавши да је срозан.

Она је указала и на још неке моменте који су допринели оваквој атмосфери у образовању.

‒ Сваке године све више смо затрпани административним пословима, вођењем дуплих евиденција. Уместо да нам информационе технологије олакшавају посао, оне служе да се компликује све што може да се поједностави. Од кад све више посла носимо кући, па нас тамо осим припреме часова, наставних материјала, тестова и контролних чека силна папирологија, онлајн семинари, свакодневни дописи Министарства који нас подсећају да треба да смо ангажовани 24 сата, јер сви говоре како ништа не радимо, имамо 100 распуста, сваки државни празник ‒ била је огорчена ова професорка.

Професорка Петровић се осврнула и на понашање родитеља који по њеном мишљењу, а и већине сходно добијеној подршци, такође учествују у измицању столица, симболично алудирајући на догађај у Трстенику. Они зову када им се прохте, недељом у подне, празником од ране зоре, увече после 20 часова јер су упрво тада стигли са посла, и нико се не пита како је могуће да је за разредно старешинство месечна надокнада само око 2.600 динара. Родитељи често упућују, како каже и питања попут, што им је тешко да упишу неку двојку и слично.

Ова говорница је закључила да се просветним радницима измиче тло под ногама од када је у медијима образовни програм непрепознатљив.

‒ Медији измичу тло просветарима пишући на насловној страни „Ученик патосирао наставницу” или „Професорица није повређена приликом ове шале”. Чујте шале. Реч „шала” класично релативизирање да се избегне, да се ствари назову правим именом, а ради се о насиљу. Свима је јасно да је било планирано, итекако планирано, јер је очигледно све морало да се осмисли. Сценарио, да постави ове који снимају, да цео пројекат направи, како би добио што више лајкова ‒ пластично је говорница прокоментарисала немили догађај у Трстенику.

Професорка Петровић је на крају и појаснила ко је можда и највећи кривац за измицање столице колегиници у Трстенику.

‒ Превелика процедура која подразумева покретање дисциплинског поступка, сазивање тима за борбу и спречавање насиља, састанчење тима за заштиту од дискриминације, злостављање и занемаривање, давање изјава од стране ученика, саслушање, писање и израда оперативних планова, све саме измишљотине беспотребних процедура од стране Министарства, јер забога, морамо да зарадимо плату кад ништа не радимо ‒ казала је професорка, објашњавајући сву гломазност процедуре утврђивања криваца и казнених мера за догађаје у школама.

Она је имала и конкретно виђење ситуације.

‒ Уместо да деца буду аутоматски искључена, са забраном приласка наставници, а родитељи кажњени драконском новчаном казном и да то буде ударна вест три дана, па да видимо коме ће следећи пут пасти на памет и тада ће родитељи наћи времена да поразговарају и о пожељном и о непожељном понашању. И дошли смо до тога да ови „балавци“, слободно могу тако да кажем, који су професорици измакли столицу, само су извршиоци, док су налогодавци сви ови горе, предходно наведени – наставила је Петровић да износи оно што њу и њене колеге забрињава.

Она је завршила своје излагање реченицом, како каже, коју је негде прочитала, „Систем је просветарима ставио омчу, ученици само повлаче столицуˮ. За време овог скупа настава у школским установама, на подручју наше општине, углавном је била обустављена.

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

sixteen − 1 =