Данашње заседање Скупштине општине Алексинац започето је извештајем председника општине Алексинац Далибора Радичевића, који је набројао домове културa и школске зграде које се тренутно реновирају или је њихова адаптација завршена. Наставио је са подугачким списком комуналних објеката који се тренутно раде или су у фази припрема за почетак радова.
Извештај је наставио са пресеком активности које су спроведене за време ванредног стања због летошње хаварије на водосистему. Председник је описао како је текао процес обезбеђивања здраве пијаће воде за становништво и са којим проблемима се алексиначки водовод сусретао у отклањању квара похваливши ангажовање радника овог јавног комуналног предузећа.
Радичевић је информисао одборнике да је у том периоду општину Алексинац посетио министар пољопривреде Александар Мартиновић са којим је разговарано да Република учествује у изградњи новог магистралног цевовода од акумулације до фабрике воде. Сходно томе почела је израда пројектне документације.
Први човек општине је најавио у току зиме и замену цеви код регионалног пута у Бовну.
Председник Радичевић је говорио и о проблемима у јавном превозу описавши понашање Ниш експреса након што је укинуо аутобуске линије према Мозгову и Рсовцу.
− Да би сте имали комплетну информацију Ниш Експрес је упутио један захтев, негде у другој половини августа месеца, тражећи субвенције за наставак превоза на релацији Мозгово-Алексинац и на релацији Рсовац-Алексинац. Једну од локација бих можда и разумео зашто има проблем, зато што из Рсовца имамо једног путника који је ишао аутобуском линијом, али треба напоменути да та линија не пролази само кроз Рсовац него пролази и кроз друга насељена места у општини Алексинац и и те како је имало путника. А друга линије је Алексинац-Мозгово илити Мозгово-Алексинац на којој имамо 30 месечних карата које се купују сваке године и та линија и те како не може бити нерентабилна имајући у виду и то да поред ђака ту имамо и раднике који су користили аутобуски превоз. Њихов захтев је био да им поред месечних карата које се купују, карата које ће куповати физичка лица када се превозе аутобусима на тим релацијама, дајемо месечну субвенцију у износу од 916.000 динара. 916.000 динара пута 12 месеци је огромна количина новца, али треба узети у разматрање и ону другу ствар, испитивањем тржишта ми смо дошли до цифре да превозници хоће да возе за цену од 480.000 динара без наплате карти, што значи да Ниш Експрес очекује од општине Алексинац зараду на један динар четири, пет или више динара користећи свој монополски положај који су имали годинама на територији општине Алексинац − објаснио је Радичевић.
Он је најавио и модел решавање проблема у превозу, најавивши да ће он бити бесплатан.
− Намера је да буџетом предвидимо новац и то ћемо имати на седници скупштине и ви ћете се о томе изјашњавати, да тај новац искористимо за организовање аутобуског превоза који ће у том обиму који организујемо бити бесплатан не само за ђаке, него и за све оне кориснике који путују тим релацијама. Зашто ћемо ићи на варијанту бесплатног превоза, испоставило се да у задњих десетак година таксисти узимају путнике Ниш експресу и то их узимају на тај начин што пролазе непосредно испред аутобуса који саобраћа на одређеној локацији и возе за исту цену као и сам Ниш експрес илити превозник. Уколико вратимо превоз који ће се финансирати на исти начин добићемо исту слику. На овај начин покушавамо да вратимо путнике ка превозу, при том уколико неко хоће да путује приватним колима, наравно неће нико да га спречава у томе, али ће имати алтернативу да путује бесплатно, али у сваком случају ћемо обезбедити превоз за ђаке основних школа што је наша обавеза као јединице локалне самоуправе, а на тај начин хоћемо да помогнемо и средњим школама које раде на нашој територији, односно три средње школе на територији општине Алексинац, да ђаци могу несметано да дођу на наставу − рекао је Радичевић.
U vezi Niš Ekspresa, dovoljan je jedan ovaj podatak da ilustruje njihov bezobrazluk:
– relacija Aleksinac-Niš je 30 km; cena karte (puna cena) iznosi 680 din. To je inače najveća cena karte za datu relaciju bilo kog prevoznika u Srbiji, uključujući i Lastu. U proseku je duplo veća nego većina drugih prevoznika.
– relacija Niš-Bela Palanka (gde takođe Niš Ekspres drži monopol) iznosi 45 km; cena karte je 500 din (do skora je bila 410).
Pametnom je i ovo dosta da uvidi da Niš Ekspres u slučaju Aleksinca, iz samo njima poznatih razloga, drži mafijaški monopol, i tretira Aleksinac na granici bezobrazluka (ma kakva granica, preko granice), što dokazuje i njihov zahtev da im neko subvencioniše savršeno rentabilnu liniju. A čak i da je linija zaista nerentabilna i da ne prevoze nijednog putnika dnevno, jedno takvo monopolsko preduzeće kao što su oni svakako mogu da nadomeste taj gubitak bez ikakvih problema preko ostalih linija koje su višestruko rentabilne. Sve je to isto preduzeće, nije svaka linija preduzeće za sebe, sve te pare idu u istu kasu.
Dakle, Niš Ekspres treba i mora da leti iz Aleksinca, kao što su leteli iz Prokuplja pre nekoliko godina. Oni sad tamo lepo imaju gradski prevoz u svojoj režiji i ne zavise od ćefa i hira polukriminalaca iz uprave Niš Ekspresa koji minimum dva puta godišnje povećavaju cenu karata (naravno bez ikakve najave, i naravno kad je ljudima to najveći namet tj. na početku školske godine i na početku kalendarske godine), dok mnogi drugi prevoznici drže iste cene godinama, pa i dalje posluju.
Oni uvek imaju neko opravdanje, ali nijedno takvo opravdanje ne može da se prihvati kad se uzme u obzir da su oni jedini u zemlji koji se uvek žale na gubitke, a posluju sa najvećim profitom.
Gradski prevoz Niš (potpuno zasebno preduzeće zaduženo samo za teritoriju opštine Niš) ima mnogostruke linije koje u dužini čak i premašuju one u našoj opštini, pa to obavljaju po maksimalnoj ceni od 120 din. za treću zonu. Dakle, sve se može, svaka moguća opcija postoji, a jedina opcija nama bi trebalo da bude da isteramo svakog hohštaplera iz grada i dovedemo nekog ko nema problema da tretira stanovništvo sa poštovanjem a ne kao da smo građani drugog reda.