Пацијенти се тешко одлучују за писмене приговоре

Рад Саветника за заштиту пацијената у првих шест месеци ове године је карактеристичан по неколико догађаја. Мали број приговара је у писаној форми и код пацијената постоји мишљење да Саветник треба да се меша у рад лекара и да организује рад здравствених установа. То би се могло закључити из извештаја достављеног Савету за здравље општине Алексинац.

У поменутом извештају, који је разматран на данашњој седници Савета, стоји да се оба поднета писмена приговора односе на рад у Дому здравља. У оба приговора установљена је повреда права пацијената, јер су медицинске сестре одбиле да узму књижице пацијентима и истима омогуће право на лекарски преглед.

Саветник за заштиту пацијената је у свом извештају за прво овогодишње полугође константовао да, и поред малог броја поднетих приговора, постоје спорадични проблеми у здравственим условима. Најчешћи проблем је, каже се у извештају, нељубазност здравствених радника према пацијентима и немогућност заказивања прегледа,  што је, делимично, резултат пандемије, али и због  појединих радника у здравственим установама који одбијају контакт са пацијентима.

Као пример за ове наводе, Саветник је истакао проблеме у Одељењу за лечење деце Дома здравља и у одељењима гинекологије и офтомологије, где су пацијенти враћени или због недостатка лекара или пак да нису радили. Резултати су исти, пацијенти нису могли да дођу на ред за преглед.

Извештај Саветника за пацијенте се односи само на државне установе, јер нема податке о раду приватних здравствених установа.

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

five × two =