Непознато до када ће пружни прелази бити без браника

На два пружна прелаза у нашој општини недавно су уклоњени полубраници, па је потребан изузетан опрез приликом преласка преко пруге на тим местима. Ради се о пружним преласцима у селима Трњану и Моравцу.

Од стране „Инфраструктура железнице Србије”, алексиначкој локалној самоуправи је стигло обавештење да су на поменутим пружним прелазима из рада искључени и уклоњени полубраници. Због тога ће уместо сигнализације да се наилази на пружни прелаз са браницима и полубраницима, бити постављена сигнализација за пружне прелазе без браника.

Оно што је мало необично, или народски речено, чудно, то је недостатак информације докле ће ови пружни прелази бити без полубраника, односно рампе која се аутоматски спушта и подиже. Железнице Србије такву информацију нису доставиле алексиначкој локалној самоуправи, што нам је потврдио и помоћник председника општине Милош Милошевић, који је и члан локалног Савета за безбедност саобраћаја.

– Ми смо реаговали након њиховог дописа и поставили саобраћајну сигнализацију да би упозорили грађане на измене у режиму саобраћаја на тим пружним прелазима, али нажалост још немамо информацију када ће оне бити поправљене и када ће бити поново стављене у функцију – каже Милошевић.

Алексиначка локална самоуправа из општинског буџета за одржавање пружних прелаза Железницама Србије уплаћује око 15 милиона динара. На територији општине има нешто више од 15 таквих прелазака.

Нажалост, за сада се не зна зашто апарати нису замењени, него се прибегло њиховом скидању. Да ли су на ремонту, да ли се очекују нови или је пак њихова набавка отежана? То су питања на која грађани општине Алексинац, а нарочито они који користе ове пружне прелазе, са правом очекују одговоре. За сада су новинарски напори да се добију одговори без резултата. Постоје одређене најаве да ће се ових дана о овом случају огласити и надлежни републички органи. До тада мештанима ових села и њиховим посетиоцима остаје да се диве брзим пругама које се граде на северу и да буду веома пажљиви када прелазе преко чувене српске пруге Београд – Ниш.

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

nine + 19 =