Деоница локалног пута Трњане – Јаковље од раскрснице до Доње Пешчанице због свог историјата тендера, припреме и времена градње постаје предмет нестрпљења и нервирања возача који ту пролазе, али и мештана десетак села који живе на овом подручју.
Иако су паре у општинској каси издвојене Буџетом за 2021. годину и најављивана је градња пута маја прошле године, од новог коловозног асфалта за сада нема ни трага. Додуше, стари слој је дигнут још у априлу ове године, навожен је шљунак, равња се, ради се уз општи утисак да је тај процес преспор.
Зато се сада овом деоницом могу срести понека машина извођача и аутомобили који скоро сви имају примесу беле боје, због прашине, измешане са основном бојом аута. Ништа није било ни од најаве да је наводно рок завршетка деонице до овог 10. маја. Још иритантније је што нико са сигурношћу не може да вам каже када ће, напокон, бити завршена деоница, на коју житељи овог дела општине чекају другу годину.
Имајући у виду догађаје од прошле године стиче се утисак да извођач радова, из њему знаних разлога, баш и не жури. Нека је претпоставка да је извођач доста ангажован и на осталим локацијама и да има доста посла. С друге стране то је помало и нелогично, јер је баш желео да гради ову деоницу према Доњој Пешчаници. Чак је прошле године као другопласирани уложио жалбу на спроведени тендер. Тај спор који је дуго трајао, јер је коначни став Комисије у Београду локалној самоуправи стигао тек у новембру иако је, колко се писац ових редова сећа, одлука донета још у септембру. Да парадокс буде још већи и поред „толикогˮ већања испало је да су органи општине све урадили по закону и да није било разлога за жалбу.
Наставак приче гласи првопласирани понуђач који је дао нижу цену од неколико милиона је у међувремену одустао вероватно због поскупљења материјала, док је другопласирани, садашњи извођач, прихватио да обави радове по тада понуђеној цени. На крају је испало да му још требамо бити захвални за такву одлуку. Заборавља се да нас је градња те деонице, финансиране локалним јавним средствима, могла да кошта мање и да се возимо већ годину дана по новом асфалту.
Пошто је све по закону, очито да одговорних нема. Намеће се логично питање да ли те надлежне комисије могу да раде брже и ефикасније како би пројекти били брже реализовани и на неки начин да се заштите јавне финансије од инфлаторних последица.
Ради информације првопласирани понуђач који је одустао, „АБМ Путоградњаˮ је у међувремену у року урадио деоницу пута од Кормана до Горњег Љубеша. Неки кажу изузетно квалитетно, а појединци тврде и у „инатˮ што су „моралиˮ да одустану од градње деонице према Доњој Пешчаници.
Сада пут Трњане – Доња Пешчаница гради „ПЗП Трејсˮ и вредност радова је 27 милиона динара. Најављен је десети мај као завршетак радова. О новом року за сада ништа. Остаје нада.
Дотле изнервираним грађанима се свашта мота по глави, па и гласине наводно да извођача неко моћан ван Алексинца штити. Да ли је то у питању или халапљивост за посао и немар остаће вероватно тајна. Пошто се за сада нико не обраћа грађанима нити извињава.