Локални савети за саобраћај у Београд по новац

Изменама Закона о безбедности саобраћаја локални савети за безбедност саобраћаја мораће другачијим путем доћи до неопходних средстава за свој рад. Сада је предвиђена другачија расподела новца од наплаћених саобраћајних казни.

Законом, из 2009. године, новац од наплаћених казни се делио. Локалној самоуправи остајало је 30 одсто новца, који је требало да буде уложен у повећање безбедности у саобраћају. Преосталих 70 процената уплаћивано је у републички буџет и од те суме МУП Србије је добијао 75 одсто, док је четвртина тих пара, 25 одсто уплаћивано институцијама и телима које се баве том проблематиком, а које су сачињавали стручњаци.

Убудуће сав новац ће ићи на републички рачун, јер у новом законском решењу не постоји некадашњи члан 19., који је регулисао како ће се трошити новац. То нам је потврдио и члан Савета за координацију безбедности саобраћаја на путевима општине Алексинац Никола Стевановић.

‒ Промена је у томе да ће сада сва средства ићи у Министарство унутрашњих послова, и да ће да се конкурише код Републичке агенције за безбедност саобраћаја акцијама и пројектима у отприлике некој висини у којој су била средства у претходим годинама. Урађени план акција и пројекти слаће се њима у јануару, и по ономе шта буду одобрили, тако ће бити слати трансфери ка Општини – каже наш саговорник.

Стевановић напомиње да ће бити обавезно да се та средства користе за одобрени пројекат. Наравно, како потенцира овај члан Савета, првенствено мора да се конкурише и да се такав план, од стране Агенције за безбедност саобраћаја усвоји. Одобрена средства ће моћи да се користе одмах, за разлику од раније, неће се чекати долазак средстава од казни.

Наш саговорник оцењује да локални алексиначки савет не би требало да има већих проблема код оваквог конкурисања, јер искуство и постигнути резултати у ранијем периоду га квалификују да очекује најмање средстава на нивоу из претходних година.

‒ Ове измне су управо уведене у Закон безбедности саобраћаја због савета који на нивоу Републике нису или наменски или уопште користили та средства. Како они кажу, то је њих неких тридесетак посто, који се уопште нису јављали ранијих година. Сада би та средства, која се од казни наплате ишла директно у програме безбедности саобраћаја – објашњава Стевановић.

То су били и значајни аргументи оних који су се залагали за овакво законско решење, док су противници истицали да је то лоше решење, јер сав новац иде у републички буџет, заправо у МУП Србије. По њима, Влада Србије и полиција ће одлучивати како ће та средства да се троше. Сходно томе, убудуће општински савети биће ослобођени да добијена средства усмеравају и према техничким потребама полицијских станица на својој територији. 

Насловна фотографија: Савет за координацију безбедности саобраћаја на путевима општине Алексинац (фото из архиве).

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

eight − seven =