rutevačka petlja

У петак одборници о Рутевачкој петљи

Једна од тачака предстојеће седнице Скупштине општине Алексинац, заказане за петак, 14. фебруар, биће и разматрање предлога Плана детаљне регулације обилазнице Рутевац – Мали цвет, која би омогућила повезивање, пре свега, Сокобање и тог дела источне Србије са ауто-путем Београд-Ниш. Пре него што ће коначну реч о овом документу дати општински парламент, План је био на јавном увиду и прошао је све неопходне процедуре. Као и у многим ранијим случајевима када је у питању јавни интерес и овога пута је било мало интересовања грађана, па је јавној презентацији у јулу месецу прошле године присуствовало само једно лице.

Деоница пута Мали цвет – Рутевац, у дужини око 3,9 километара, нашла би се на три катастарске општине, односно у атару три алексиначка села Бован, Суботинац и Рутевац, и имала би савремену асфалтну коловозну конструкцију. Код села Рутевца би се ова деоница укрштала са ауто-путем, па је предвиђено да се на том месту направи надвожњак са мостом ширине преко 11 метара.rutevačka petlja Изградњом ове деонице би се повезала и два државна пута и то Вукања – Алексинац, Сокобања – Књажевац са државним путем који се простире од Мале Крсне преко Алексинца и Ниша до Лесковца. У понуђеној студији се истиче да би се изградњом овог пута брже стизало из правца Београда до Сокобање, Књажевца и осталих туристичких места у том делу источне Србије. Заговорници овог пројекта кажу да би Алексинац имао вишеструке користи, пошто би се путнички и теретни саобраћај за Сокобању изместио из Алексинца, а изградњом петље у Рутевцу отворила би се и нова радна места за наше грађане, а створила и потенцијална индустријска зона око ауто-пута интересантна за будуће инвеститоре.

Пошто пут пролази кроз неколико сеоских подручја интересантно је и питање како ће пољопривредници да долазе до својих парцела. Одговор на ово питање понудило је одговорно лице из Општинске управе на седници Општинског већа рекавши да ће паралалено са овим питем бити грађене и приступне деонице за пољопривреднике.

За очекивање је да одборници подрже овај план, али јавност не треба да очекује да ће градња петље и пута ићи брзо. Према неким проценама ова година ће проћи у припреми и правном регулисању статуса земљишта неопходног за градњу предвиђених објеката и коловоза. У сваком случају, након ове скупштинске одлуке, лопта ће бити пребачена у двориште републичких органа и јавних предузећа чији је сонивач држава, а динамика градње зависиће од њих.

 

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

3 × one =