После више иницијатива грађана и стручне јавности у претходним годинама, у нашем граду коначно је завршен први кружни ток на раскрсници улице Проте Стевана Димитријевића са улицама Шуматовачком и Петра Зеца. Прва размишљања о кружном току јавила су се још 1998. године, затим су актуелизована од 2000. до 2003. године, а интензивирана од 2014. године.
Иван Петровић, испитивач прописа АБС-а, каже да је захваљујући ангажовању и разумевању председника општине Далибора Радичевића, залагању Одељења за урбанизам и имовинско правне послове и раду Савета за координацију послова безбедности саобраћаја на путевима општине Алексинац успешно регулисана једна од најоптерећенијих раскрсница у граду.
‒ У претходном периоду скретање возила налево из улица Шуматовачке и Петра Зеца је у појединим деловима дана било практично немогуће, а иначе је било веома опасно због велике фреквенције саобраћаја у улици Проте Стевана Димитријевића. Бројне саобраћајне несреће са настрадалим лицима су нажалост биле последица великог броја конфликтних тачака (32) на раскрсници и честих прекршаја из чл. 47. ЗОБС-а, не уступање првенства пролаза – указује Петровић.
Овај стручњак објашњава да раскрсница са кружним током саобраћаја има 8 основних конфликтних тачака или у овом случају 12, па је јасно да је умногоме повећана безбедност учесника у саобраћају, јер се њихове путање кретања углавном не секу.
‒ Такође је овим кружним током извршено контролисано смањивање и уједначавање брзине кретања у зони раскрснице. Наравно да је било потребно време да се наши возачи навикну на овакав начин регулисање саобраћаја на раскрсници, које је прихваћено као најбоље и најбезбедније решење свуда у свету, јер су брзине возила мање, возачи лакше избегавају незгоде и ако се десе, последице незгода су мање ‒ констатује наш саговорник.
Он подсећа возаче да приликом изласка из кружног тока обавезно дају десни показивач правца, а приликом коришћења унутрашње траке безбедније је користити леви показивач.
‒ Иначе не постоје правила саобраћаја која су посебно прописана за кружни ток, већ се примењују поједине одредбе ЗОБС-а, а ”најважније” је пропустити возила у кружном току приликом уласка у кружни ток. Треба имати у виду да пројектни задатак није био нимало лак, јер се у широј зони раскрснице налазе две бензинске пумпе што је довело до неких изнуђених решења по питању регулисања кретања пешака ‒ разјашњава овај члан Општинског савета за саобраћај.
Овај наш стручни консултант напомиње да регулисање саобраћаја на раскрсницама увек може бити боље, тако да у наредном периоду треба размислити о посебној траци ван кружног тока за скретање возила надесно из правца аутобуске станице ка Палилули, чиме се повећава проточност раскрснице за 1000 возила на сат.
Ok za raskrsnicu i kruzni tok mene zanima koji pacijent moram tako da ga nazovem jer onakav tzv ležeći policajac u selu Moravac je strava i užas jer preći preko njega i u prvi brzinu je strasno ceo trap transmisija se pomera auta sve polupasmo kod skole u Žitkovcu i Nozrini je ok ali ovaj pa to nije normalno da li ima neko ko bi mogao da ublaži prelaz preko istog hvala