Значај првог кружног тока у граду и правила саобраћаја

После више иницијатива грађана и стручне јавности у претходним годинама, у нашем граду коначно је завршен први кружни ток на раскрсници улице Проте Стевана Димитријевића са улицама Шуматовачком и Петра Зеца. Прва размишљања о кружном току јавила су се још 1998. године, затим су актуелизована од 2000. до 2003. године, а интензивирана од 2014. године.

Иван Петровић, испитивач прописа АБС-а, каже да је захваљујући ангажовању и разумевању председника општине Далибора Радичевића, залагању Одељења за урбанизам и имовинско правне послове и раду Савета за координацију послова безбедности саобраћаја на путевима општине Алексинац успешно регулисана једна од најоптерећенијих раскрсница у граду.

‒ У претходном периоду скретање возила налево из улица Шуматовачке и Петра Зеца је у појединим деловима дана било практично немогуће, а иначе је било веома опасно због велике фреквенције саобраћаја у улици Проте Стевана Димитријевића. Бројне саобраћајне несреће са настрадалим лицима су нажалост биле последица великог броја конфликтних тачака (32) на раскрсници и честих прекршаја из чл. 47. ЗОБС-а, не уступање првенства пролаза – указује Петровић.

Овај стручњак објашњава да раскрсница са кружним током саобраћаја има 8 основних конфликтних тачака или у овом случају 12, па је јасно да је умногоме повећана безбедност учесника у саобраћају, јер се њихове путање кретања углавном не секу.

‒ Такође је овим кружним током извршено контролисано смањивање и уједначавање брзине кретања у зони раскрснице. Наравно да је било потребно време да се наши возачи навикну на овакав начин регулисање саобраћаја на раскрсници, које је прихваћено као најбоље и најбезбедније решење свуда у свету, јер су брзине возила мање, возачи лакше избегавају незгоде и ако се десе, последице незгода су мање ‒ констатује наш саговорник.

Он подсећа возаче да приликом изласка из кружног тока обавезно дају десни показивач правца, а приликом коришћења унутрашње траке безбедније је користити леви показивач.

‒ Иначе не постоје правила саобраћаја која су посебно прописана за кружни ток, већ се примењују поједине одредбе ЗОБС-а, а ”најважније” је пропустити возила у кружном току приликом уласка у кружни ток. Треба имати у виду да пројектни задатак није био нимало лак, јер се у широј зони раскрснице налазе две бензинске пумпе што је довело до неких изнуђених решења по питању регулисања кретања пешака ‒ разјашњава овај члан Општинског савета за саобраћај.

Овај наш стручни консултант напомиње да регулисање саобраћаја на раскрсницама увек може бити боље, тако да у наредном периоду треба размислити о посебној траци ван кружног тока за скретање возила надесно из правца аутобуске станице ка Палилули, чиме се повећава проточност раскрснице за 1000 возила на сат.

Један коментар

  1. Ok za raskrsnicu i kruzni tok mene zanima koji pacijent moram tako da ga nazovem jer onakav tzv ležeći policajac u selu Moravac je strava i užas jer preći preko njega i u prvi brzinu je strasno ceo trap transmisija se pomera auta sve polupasmo kod skole u Žitkovcu i Nozrini je ok ali ovaj pa to nije normalno da li ima neko ko bi mogao da ublaži prelaz preko istog hvala

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

17 − sixteen =