У Житковцу се због пруге руше куће и монопол, а гради се подвожњак поред потока

Разговор наших новинара са људима на терену и са особама које су стручне и имају увид у пројекат изградње будуће брзе пруге Београд-Ниш кроз територију општине Алексинац указују да су евидентирани проблеми, и по броју и по стрепњи наших грађана, скоро нерешиви без измештања брзе пруге ван насеља, за шта се залаже и локална самоуправа.

Скоро да нема села у којима нема исељавања, рушења стамбених објекта и оних који су на неки начин симбол развоја општине, изградње подвожњака у којима ће се, према оправданим сумњама, таложити велике количине воде, градња путева који немају улаз ни излаз, градња надвожњака и заштитне ограде поред самих кућа и слично. Ако су тачни наводи стручних лица и људи који живе поред пруга које наша екипа обилази ових дана, онда се стиче утисак да ни продужетак рока од недељу дана за подношење приговора на Нацрт измене и допуне Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора железничке пруге Београд – Ниш, неће решити многобројне проблеме. На неке од њих указаћемо наредних дана кроз медијске садржаје.

“Пруга под маглом” аутор Стефан Живковић

Насеље Житковац, у коме је железничка станица Алексинац, и то ужи центар, по предложеном плану, доживеће такве промене да ће будуће генерације садашње насеље моћи да виде само на старим фотографијама. Ако се оствари намера, и десетине домаћинства ће куће које су градили деценијама и у којима тренутно живе осим у својим мислима моћи да гледају само у видео и фото записима. Због проширења пруге и повећања броја колосека, означене црном бојом, руши се група стамбених објеката. Кућа за рушење у овом насељу има и на другим местима.

Оно што ће, такође, значајно изменити изглед ужег центра насеља је и уклањање парка, прекопута зграде основне школе. Зона захвата простора око пруге шири се до државног пута, па би требало да буду срушене и зграде у оквиру некадашњег монопола, мада су оне од почетка двадесетог века симбол привредног развоја целог краја. Уз то, оне имају и архитектонске вредности. На сувотничком путу би требало да се гради подвожњак, тик уз сам поток, што изазива сумњу да би то био још један проблем за локалну самоуправу јер би можда дошло до сакупљања воде. И ту се наводно руше зграде, гледано од општинског пута за Витковац, од потока до сувотничког пута.

Следећи прелаз је близу садашњег у Моравцу. Ту би требало да се прави надвожњак, и ту има рушења, а међу њима је и једна нова и лепа грађевина. У центру Житковца ће наводно бити пешачки прелаз изнад пруге са лифтом.

И поред толиких рушења, брзи воз од 200 километара на сат неће стајати у станици Алексинац, а наводно ће се повећати број локалних и регионалних возова, па ће дневно бити и до 17 полазака за Ниш.

6 коментара

    1. Nisam verovala da u ovoj zemlji ima toliko poremećeni pa jos na rukovodeći mestima. Sačuvaj nas Boze od manijaka koji ruše!

  1. I ovi kojima se ruše kuće, i ovi kojima se ne ruše nemaju zivota posle rušenja… Ugasićete jedno celo naselje, a ovamo promovišete život na selu… A ovako terate ljude iz sela… Bruka i sramota, stidi se državo!

  2. Ko zna koliko praznih polja van naselja, obradive i neobradive povrsine, HEKTARI I HEKTARI, a oni njima smetaju kuce od par METARA. Koji su to poremeceni umovi! Pruga ne mora uz dupe da bude! Ovo nisu velika naselja, u par koraka moze lako da se stigne do drugog kraja grada. Mislite malo, nemoj posle vasa kuca da bude na udaru

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

nineteen − 7 =