Niš ekspres

U Aleksincu: umesto javnog, školski prevoz

Ukidanje nekoliko autobuskih polazaka na teritoriji aleksinačke opštine izazvalo je novo nezadovoljstvo putnika. I pored neredovnih polazaka do pojedinih sela, jedini prevoznik u opštini Niš-ekpres rešio je da isključi još nekoliko linija.

Tako je putnike koji su juče pokušali da iz Aleksinca preko Tešice stignu u Niš autobusom koji je po redu vožnje išao u 14:45 ili da se iz Niša u Aleksinac, takođe preko Tešice, vrate autobusom u 21:15, sačekalo neprijatno iznenađenje. Pored ova dva polaska, prevoznik je odlučio da ukine još nekoliko, a odluka je stupila na snagu od juče, tačnije od 2. marta.

Tako stanovnici Crne Bare i okolnih sela od sada na raspolaganju imaju samo dva polaska do Aleksinca, prvi u 7:05 i drugi u 11:55, pošto je polazak u 14:40 ukinut.

Ukinuta je i linija Vitkovac-Aleksinac u 16:10, a linija na relaciji Aleksinac-Vitkovac koja je po redu vožnje bila u 15:30 spojena je sa polaskom u 16:15 Aleksinac-Jakovlje.

Prevoznik Niš-ekspres doneo je odluku da zbog, kako se navodi, racionalizacije polazaka na potezu Aleksinac, redukuje još neke polaske vikendom. Ove izmene stupaju na snagu od 7, odnosno 8. marta.

Niš ekspres
Ukidaju se i pojedini polasci vikendom

Ovo je još jedna odluka prevoznika, koja je naišla na revolt putnika, kojih je doduše sve manje. Nakon što su pojedini polasci redukovani tokom letnjih meseci, odnosno za vreme đačkog raspusta, stiče se utisak da Niš-ekspres sve više ima tendenciju da postane školski prevoznik, pošto su za sada samo te linije sigurne.

Pored neredovnih linija, putnici se sve češće žale i na previoske cene karata.

̶ Da ne pričamo kako su papreno skupi!? Na primer kruševački prevoznik Veliki Šiljegovac – Kruševac cena karte je 120 din, a Aleksinac – Rutevac 200 din. Ima li smisla koja je kilometraža, biće da je gorivo jeftinije u Kruševcu nego u Nišu – napisala je jedna nezadovoljna putnica. 

Da li će se i na koji način rešiti problem loše organizovanog autobuskog prevoza na teritoriji opštine Aleksinac znaće se nakon završetka pregovora lokalne samouprave i „Niš ekspresa”, odnosno pregovora o javno-privatnom partnerstvu, koji su započeti još prošle godine. Opštinska uprava ima zadatak da sačini mrežu autobuskih linija, a nakon toga bi prevoznik trebalo da kaže svoju cenu.
Sa jedne strane predstavnici Niš-ekspresa poručili su da nerentabilne linije mogu da vrate samo uz pomoć subvencija, dok sa druge strane u lokalnoj samoupravi smatraju da je ponašanje prevoznika monopolističko, ali da alternative nema.

‒ Ne znam kako ćemo, imamo budžet kakav imamo, a treba pokriti 70 sela – izjavio je ranije načelnik Opštinske uprave Dejan Milošević i dodao da bi voleo da se javi još neki prevoznik, ali da ne vidi ko bi mogao biti konkurentan Niš-ekspresu u smislu broja autobusa i vozača. 

U ovoj priči ni putnici nisu „naivni”, posebno na relacijama gde veći broj vozila saobraća kao linijski taksi, po cenama sličnim autobuskoj karti. Ova mogućnost se obilato koristi i, pored toga, što cene variraju u zavisnosti od doba dana. Pa tako u večernjim satima, kada nema ili je slabiji autobuski prevoz cena taksi usluga skače. Prema našim izvorima, na primer dnevna taski karta od Aleksinca do Žitkovca košta 50 dinara, a za večernju vožnju oko 200 dinara. Očigledno da se potcenjivanje javnog prevoza od strane putnika vraća kao bumerang u situacijama kada ga nema.

Kako će se dalje odvijati situacija još je neizvesno, ali činjenica je da najveći teret trpe putnici, posebno stariji sugrađani iz udaljenih sela, kojima neretko i poseta lekaru zavisi od javnog prevoza. A sudeći prema najavama Niš-ekspresa biće posledica i po opštinski budžet jer će verovatno za loš prevoz niški prevoznik, a i građani okriviti budžet koji neće imati mogućnosti da izdvoji previše novca za ove usluge. Mada za društvene i političke strukture, kako na lokalnom tako i na višem nivou, koje su nekim odlukama obezvredile javni prevoz, u smislu da zaposleni mogu da biraju da li žele mesečnu kartu ili novac, nedostatak novca verovatno će biti opravdanje za eventualno loš javni saobraćaj.

 

3 komentara

  1. Kako racunati na prevoz autobusom ako oni u jednom danu nekoliko puta menjaju red voznje. Bez ikakvog obavestenja putnika. Desavalo se da krenem na posao i da ne znam kada cu na isti stici. Redovi voznje nisu ni postojali. Na salteru su nas cekali odgovori da ili ih nemaju, ili oni koje imaju vec sutra nece vaziti. A mozda i sanas. U autobusima, za koje nemamo pojma kada idu, sedeo je po jedan “istrazitelj” koji je belezio koliko putnika putuje tom linijom. Ako se slucajno neki i nadje na stanici u to neko vreme, svaki put drugacije. I verovatno na osnovu toga, potpuno nerealno donosili odluke o ukidanju polazaka. A mesecne karte se naravno prodaju. Zato su ljudi masovno presli na taksi prevoz. Pogotovu oni koji putuju do grada. I malo napravili problem onima koji putuju do Rudnika. A kada je raspust, jos crnje i grdje. O subotama i nedeljama da ne pricam. Tada se ne zivi….

  2. A slusaj ga ovaj Dejan:Ne znamo kako ćemo….pa ti si tu prijatelju da znaš nešto, da organizuješ nešto, da smisliš nešto, da radiš svoj posao ,a ne samo da budeš drug član.

  3. Linija niš vrelo ukinuta 3 bitna polaska u 9/45 .11/00.19/30 deca koja idu i srednju školu nemaju čime da odu i da se vrate polasci su ukinuti samo zato što se prigradski autobus obraća do paligraca i niš ekspres je izgubio putnike tražili smo da se prigradska linija koja se obraća do sela paligrace produži do vrela rekli su nam da je druga opština i da nemože nemogu da razumem vrelo nema nikakve veze za aleksincem sve smo vezani za niš zdravstvo školstvo pošta radnici.

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

five × three =