Укидање неколико аутобуских полазака на територији алексиначке општине изазвало је ново незадовољство путника. И поред нередовних полазака до појединих села, једини превозник у општини Ниш-екпрес решио је да искључи још неколико линија.
Тако је путнике који су јуче покушали да из Алексинца преко Тешице стигну у Ниш аутобусом који је по реду вожње ишао у 14:45 или да се из Ниша у Алексинац, такође преко Тешице, врате аутобусом у 21:15, сачекало непријатно изненађење. Поред ова два поласка, превозник је одлучио да укине још неколико, а одлука је ступила на снагу од јуче, тачније од 2. марта.
Тако становници Црне Баре и околних села од сада на располагању имају само два поласка до Алексинца, први у 7:05 и други у 11:55, пошто је полазак у 14:40 укинут.
Укинута је и линија Витковац-Алексинац у 16:10, а линија на релацији Алексинац-Витковац која је по реду вожње била у 15:30 спојена је са поласком у 16:15 Алексинац-Јаковље.
Превозник Ниш-експрес донео је одлуку да због, како се наводи, рационализације полазака на потезу Алексинац, редукује још неке поласке викендом. Ове измене ступају на снагу од 7, односно 8. марта.
Ово је још једна одлука превозника, која је наишла на револт путника, којих је додуше све мање. Након што су поједини поласци редуковани током летњих месеци, односно за време ђачког распуста, стиче се утисак да Ниш-експрес све више има тенденцију да постане школски превозник, пошто су за сада само те линије сигурне.
Поред нередовних линија, путници се све чешће жале и на превиоске цене карата.
̶ Да не причамо како су папрено скупи!? На пример крушевачки превозник Велики Шиљеговац – Крушевац цена карте је 120 дин, а Алексинац – Рутевац 200 дин. Има ли смисла која је километража, биће да је гориво јефтиније у Крушевцу него у Нишу – написала је једна незадовољна путница.
Да ли ће се и на који начин решити проблем лоше организованог аутобуског превоза на територији општине Алексинац знаће се након завршетка преговора локалне самоуправе и „Ниш експреса”, односно преговора о јавно-приватном партнерству, који су започети још прошле године. Општинска управа има задатак да сачини мрежу аутобуских линија, а након тога би превозник требало да каже своју цену.
Са једне стране представници Ниш-експреса поручили су да нерентабилне линије могу да врате само уз помоћ субвенција, док са друге стране у локалној самоуправи сматрају да је понашање превозника монополистичко, али да алтернативе нема.
‒ Не знам како ћемо, имамо буџет какав имамо, а треба покрити 70 села – изјавио је раније начелник Општинске управе Дејан Милошевић и додао да би волео да се јави још неки превозник, али да не види ко би могао бити конкурентан Ниш-експресу у смислу броја аутобуса и возача.
У овој причи ни путници нису „наивни”, посебно на релацијама где већи број возила саобраћа као линијски такси, по ценама сличним аутобуској карти. Ова могућност се обилато користи и, поред тога, што цене варирају у зависности од доба дана. Па тако у вечерњим сатима, када нема или је слабији аутобуски превоз цена такси услуга скаче. Према нашим изворима, на пример дневна таски карта од Алексинца до Житковца кошта 50 динара, а за вечерњу вожњу око 200 динара. Очигледно да се потцењивање јавног превоза од стране путника враћа као бумеранг у ситуацијама када га нема.
Како ће се даље одвијати ситуација још је неизвесно, али чињеница је да највећи терет трпе путници, посебно старији суграђани из удаљених села, којима неретко и посета лекару зависи од јавног превоза. А судећи према најавама Ниш-експреса биће последица и по општински буџет јер ће вероватно за лош превоз нишки превозник, а и грађани окривити буџет који неће имати могућности да издвоји превише новца за ове услуге. Мада за друштвене и политичке структуре, како на локалном тако и на вишем нивоу, које су неким одлукама обезвредиле јавни превоз, у смислу да запослени могу да бирају да ли желе месечну карту или новац, недостатак новца вероватно ће бити оправдање за евентуално лош јавни саобраћај.
Kako racunati na prevoz autobusom ako oni u jednom danu nekoliko puta menjaju red voznje. Bez ikakvog obavestenja putnika. Desavalo se da krenem na posao i da ne znam kada cu na isti stici. Redovi voznje nisu ni postojali. Na salteru su nas cekali odgovori da ili ih nemaju, ili oni koje imaju vec sutra nece vaziti. A mozda i sanas. U autobusima, za koje nemamo pojma kada idu, sedeo je po jedan „istrazitelj“ koji je belezio koliko putnika putuje tom linijom. Ako se slucajno neki i nadje na stanici u to neko vreme, svaki put drugacije. I verovatno na osnovu toga, potpuno nerealno donosili odluke o ukidanju polazaka. A mesecne karte se naravno prodaju. Zato su ljudi masovno presli na taksi prevoz. Pogotovu oni koji putuju do grada. I malo napravili problem onima koji putuju do Rudnika. A kada je raspust, jos crnje i grdje. O subotama i nedeljama da ne pricam. Tada se ne zivi….
A slusaj ga ovaj Dejan:Ne znamo kako ćemo….pa ti si tu prijatelju da znaš nešto, da organizuješ nešto, da smisliš nešto, da radiš svoj posao ,a ne samo da budeš drug član.
Linija niš vrelo ukinuta 3 bitna polaska u 9/45 .11/00.19/30 deca koja idu i srednju školu nemaju čime da odu i da se vrate polasci su ukinuti samo zato što se prigradski autobus obraća do paligraca i niš ekspres je izgubio putnike tražili smo da se prigradska linija koja se obraća do sela paligrace produži do vrela rekli su nam da je druga opština i da nemože nemogu da razumem vrelo nema nikakve veze za aleksincem sve smo vezani za niš zdravstvo školstvo pošta radnici.