Школарци представили часописе, понос својих школа, али и целе заједнице

Други Сајам алексиначких медија, одржан јуче у Алексинцу, указао је на значај и место које у информисању најмлађих, као и у обогаћивању културног спектра наше општине, имају школски часописи и други неформални медији у којима ученици објављују своје радове. Истакнута је улога, и допринос, просветних радника који сарађују са ђацима на стварању и издавању тих часописа.

Професор др Зоран Јевтовић са нишког Филозофског факултета Департмана за новинарство, који је одржао веома запажено предавање, овај скуп је оценио као веома позитивним.

− Сајам медија у Алексинцу је први пут показао бригу и пажњу према младим новинарима што је јединствен пример у Србији у овом тренутку. Практично кроз рад секција будућих новинара показали смо како се поступа, односно како се приступа променама у савременом новинарству данас, затим да кроз разговор са младима укажемо на важност слика коју они дају у приказивању стварности и очувању културе сећања на свој крај и на припадање завичају. У том делу посебно скрећемо пажњу на значај сарадње са матичном библиотеком, односно дигитализацијом школских часописа чиме би се културна оставштина Алексинца и читавог тог дела Србије сачувала за нека будућа поколења – казао је овај универзитетски професор и некадашњи успешни новинар.

Он је био пун хвале за организаторе и медије који су помогли у реализацији јучерашњег скупа и указао је на значај образовања будућих генерација новинара који ће медијске послове да раде у времену дигитализације и вештачке интелегенције, што ће бити веома изазовно.

− Мислим да је Радио Алексинац и да су алексиначки новинари показали и другим колегама у Србији како треба бринути о будућности, односно како само треба да воде рачуна о генерацијама које ће их заменити, поготово у времену дигитализације која данас, хтели ми или не, практично обликује наше животе − завршио је Јевтовић своју оцену о овом догађају.

Овогодишњи локални сајам медија је био посвећен школским часописима и на њему је своје представнике имало пет основних школа са подручја општине Алексинац, као и Алексиначка гимназија. Били су представници, наставници и ученици, из Основних школа „Десанка Максимовић” – Катун, „Свети Сава” – Суботинац, „Стојан Живковић Столе” – Трњане, и две градске „Вожд Карађорђе” и „Љупче Николић”.

Они су представили своје часописе и уопште рад када су у питању садржаји које они објављују у писаном, дигиталном, аудио и видео формату. Наравно, за такав рад школе су добијале различита признања, а наставница из ОШ „Љупче Николић” је упознала скуп да су они добили и значајне републичке награде. Из школе у Суботинцу су најавили излазак једне занимљиве брошуре која ће бити интересанта и за ширу јавност, јер ће се у њој наћи и напис о надимцима у селу, као и интервју са потомцима значајних личности из тог места. Богата и садржајна продукцију стићи ће нам из школе „Вожд Карађорђе”, а са пуно посвећености и јасним намерама говорили су просветари из школа у Трњану и Катуну.

Презентацију своје странице је имала Новинарска секција ученика Алексиначке гимназије „Hermes press”. Из ове школе је најављен и поновни излазак штампаног издања „Гимназијалац”.

Модератор скупа Нинослав Миљковић испред Клуба новинара и Удружења „ДАРС” је изнео мишљење да су школски часописи понос средине и предложио закључак да у наредном периоду ова издања буду видљивија и за грађане, да Клуб помогне у њиховој промоцији, да се по могућности укориче досадашња издања и предају на чување Завичајном одељењу Библиотека. Да се они од стране ове установе дигитализују, а да се изнађу и друге могућности да се унапреде и одрже ови школски часописи, имајући у виду њихов значај. Миљковић је предложио да се овакви скупови интезивирају и да један од резултата буде и издавање у будћности и једног школског часописа на нивоу општине.
Шта ће све од овог бити остварено видеће се, да ли су позитивне оцене биле само тренутна искра у овој области, или ће преданим радом бити остварени неки од закључака јучерашњег скупа који је од присутних и стручне јавности оцењен као веома позитиван пример.

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

three × 4 =