Razgovori o brzoj pruzi stigli i u Aleksinac

Modernizacija pruge Beograd – Niš, duge oko 230 kilometara, sve je izvesnija. Da će brza pruga  za nekoliko godina proći i preko teritorije opštine Aleksinac ukazuju i sastanci na ovu temu koji su sve češći.

Ove sedmice jedan takav je bio u Aleksincu. To je bio četvrti susret na ovu temu, ali prvi put u opštini Aleksinac na jednom mestu su se našli predstavnici infrastrukture Železnice i predstavnici investitora, odnosno onih koji odobravaju kreditnu liniju.

To je za naš medij potvrdio i predsednik opštine Dalibor Radičević koji je prisustvovao pomenutim razgovorima.

− Cilj razgovora jeste upoznavanje opštine Aleksinac sa projektom brze pruge, koja prolzi kroz našu teritoriju i razmatranje uticaja na životnu sredinu. Naravno, pričali smo tu i o svim onim drugim stvarima koje su jako bitne i za nas kao opštinu i za naše stanovnike o tome gde prolazi nova trasa i šta ćemo sve morati da uradimo u narednom periodu. Tačno je. Brza pruga će relativno brzo početi da se radi u ovom delu Srbije.

Iako se najverovatnije nazire trasa te pruge, za sada se ne iznose detaljniji podaci, što je i razumljivo jer su dogovori u toku. Oni naši žitelji koji vole teorije zavere podsećaju da je, navodno, zahvaljujući radikalskoj vlasti, te 1884. godine, pruga umesto u Aleksinac otišla preko Morave  u Žitkovac. I kažu da nekoliko sadašnjih krivina mora biti „ispravljeno” zbog pruge.

Naš sagovornik je za ovu opasku kazao da ona ostane kao zanimljiva šala, ali da se on zalaže za struku i pozvao svoje sugrađane da uzmu aktivno učešće  po ovom pitanju.

− Ja sam uvek za varijantu da struka treba da odlučuje, a da svi mi koji živimo na teritoriji opštine Aleksinac, pogotovo oni koji žive u naseljima kroz koja prolazi pruga. Oni treba da daju svoje mišljenje, sada u ovoj fazi kada projekat još uvek nije kao konačna verzija, kada još uvek možemo da sagledamo sve aspekte i da probamo da utičemo da na najbolji način zaštitimo sve naše stanovnike, interese, ali i da dobijemo brzu prugu koja će i te kako imati veliki značaj, ne samo za građane, nego i za privredu opštine Aleksinac – kaže Radičević.

Ovaj pružni pravac je na neki način kičma srpske železnice i ključna trasa za povezivanje Zapadne Evrope sa Zapadnim Balkanom, Grčkom i Turskom. Pruga Beograd – Niš, iako je izgrađena pre skoro 150 godina, do sada nije ozbiljnije renovirana.

Izvor fotografija: Opština Aleksinac.

2 komentara

  1. Treba da se bavite time da Aleksinac dobije stanicu u slučaju te brze pruge a ne da bude preskočen kao što su sva mesta na brzoj prugi između Novog Sada i Beograda, pa sada njihovi stanovnici nemaju više mogućnost prevoza vozom a pružni prelazi nisu napravljeni pa ih je prelaz preko pruge i po 5km udaljen. Sada mogu samo da mašu vozovima

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

5 × five =