Модернизација пруге Београд – Ниш, дуге око 230 километара, све је извеснија. Да ће брза пруга за неколико година проћи и преко територије општине Алексинац указују и састанци на ову тему који су све чешћи.
Ове седмице један такав је био у Алексинцу. То је био четврти сусрет на ову тему, али први пут у општини Алексинац на једном месту су се нашли представници инфраструктуре Железнице и представници инвеститора, односно оних који одобравају кредитну линију.
То је за наш медиј потврдио и председник општине Далибор Радичевић који је присуствовао поменутим разговорима.
− Циљ разговора јесте упознавање општине Алексинац са пројектом брзе пруге, која пролзи кроз нашу територију и разматрање утицаја на животну средину. Наравно, причали смо ту и о свим оним другим стварима које су јако битне и за нас као општину и за наше становнике о томе где пролази нова траса и шта ћемо све морати да урадимо у наредном периоду. Тачно је. Брза пруга ће релативно брзо почети да се ради у овом делу Србије.
Иако се највероватније назире траса те пруге, за сада се не износе детаљнији подаци, што је и разумљиво јер су договори у току. Они наши житељи који воле теорије завере подсећају да је, наводно, захваљујући радикалској власти, те 1884. године, пруга уместо у Алексинац отишла преко Мораве у Житковац. И кажу да неколико садашњих кривина мора бити „исправљено” због пруге.
Наш саговорник је за ову опаску казао да она остане као занимљива шала, али да се он залаже за струку и позвао своје суграђане да узму активно учешће по овом питању.
− Ја сам увек за варијанту да струка треба да одлучује, а да сви ми који живимо на територији општине Алексинац, поготово они који живе у насељима кроз која пролази пруга. Они треба да дају своје мишљење, сада у овој фази када пројекат још увек није као коначна верзија, када још увек можемо да сагледамо све аспекте и да пробамо да утичемо да на најбољи начин заштитимо све наше становнике, интересе, али и да добијемо брзу пругу која ће и те како имати велики значај, не само за грађане, него и за привреду општине Алексинац – каже Радичевић.
Овај пружни правац је на неки начин кичма српске железнице и кључна траса за повезивање Западне Европе са Западним Балканом, Грчком и Турском. Пруга Београд – Ниш, иако је изграђена пре скоро 150 година, до сада није озбиљније реновирана.
Извор фотографија: Општина Алексинац.
Koja crna brza pruga lažete ove mentola niste ni videli kako izgleda
Treba da se bavite time da Aleksinac dobije stanicu u slučaju te brze pruge a ne da bude preskočen kao što su sva mesta na brzoj prugi između Novog Sada i Beograda, pa sada njihovi stanovnici nemaju više mogućnost prevoza vozom a pružni prelazi nisu napravljeni pa ih je prelaz preko pruge i po 5km udaljen. Sada mogu samo da mašu vozovima