Aronije

Производња ароније: За већину главобоља, за газдинство Милошевић зарада

Да произвођачима ароније ова година није ишла наруку, али не због лошег рода, већ због цене и пласмана потврдило нам је неколико произвођача у општини. Ипак, са друге стране у овом крају има и оних који су задовољни овогодишњим учинком и који планирају да прошире засаде како би задовољили потребе тржишта. Један од њих је Никола Милошевић, највећи и вероватно најпознатији произвођач ароније у алексиначкој општини. Он каже да је ове година рекордна јер имају шест тона приноса и то, како истиче, чистог органског.

– Генерално је година за нас као произвођаче најбоља до сада. Род је баш добар и по квалитету и по приносу. Претпрошле године смо после три године чекања коначно добили сертификат о органској производњи – наводи овај задовољни произвођач из Моравца који се узгојем ароније бави скоро деценију. 

И у органској производњи заправо лежи будућност у гајењу ове биљке, сматра Никола. Додаје и да је значајно што држава даје скоро 20.000 хиљада динара по хектару као подстицај. Aronija

– Посебно смо задовољни што се органска аронија све више тражи у Србији и што има купце, а цена је врло задовољавајућа и ту је око 300 динара за килограм. Наравно 90% наше сировине ће завршити у нашим хладно цеђеним соковима од ароније – каже и додаје да је један велики трговински ланац тражио већу количину плода по откупној цени од 240 динара за килограм, али да су одбили јер би остали без сировине за сокове. 

Проблем других произвођача види првенствено у хиперпродукцији, која је, како истиче, годинама расла и доживела кулминацију у овој, 2020. години.

– Многи су се, повучени причама о лакој заради, упустили у посао са аронијом али и остали на том чисто пољопривредном делу приче. Није се улагало у могућност даље прераде, није се улагало у складишне капацитете у виду хладњача и сада су људи у великом проблему. Родило пуно, немају је где, немају готов производ, немају хладњачу, организованог откупа нема. Ја мислим да то није ништа ново за било коју пољопривредну културу у Србији, једноставно мораш да имаш неки план, а не да чекаш да се појави неко и да откупи јер то је некад изводљиво а некад, као што је ова година, и није – наводи наш саговорник, који сматра да би једно од решења за лакши пласман плода било и формирање удружења произвођача ароније. 

Николина прича о гајењу ароније показује да квалитетан производ увек нађе купца. То потврђује и чињеница да се органском производњом ове популарне и веома здраве биљке бави читава породица Милошевић, а Никола додаје да су фокусирани само на ову производњу и да цела породица живи од тог посла.

Aronije

Извор фотографија: Фејсбук

 

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

thirteen − 2 =