Počinje obeležavanje parking mesta, prvih mesec dana bez naplate

Jedna od tačaka sutrašnje sednice Opštinskog veća biće i razmatranje Odluke o izmeni i dopuni već postojeće odluke o upravljanju javnim parkiralištem. Nakon što opštinska vlada da zeleno svetlo, ove izmene biće važeće nakon njenog usvajanja u lokalnom parlamentu. Tako teče pravni deo procesa formiranja parking službe koja će raditi u okviru JKP „Komunalne usluge”.

Uporedo sa izradom dokumenata, na terenu bi trebalo uskoro da počne obeležavanje parking mesta u nekoliko gradskih ulica. 

 

U prvoj fazi obeležavanje parking mesta obaviće se u glavnoj i u dve sporedne ulice. To je za naš medij potvrdio i predsednik opštine Aleksinac Dalibor Radičević, koji je i inicirao da se sa ovim poslovima požuri.

− Tu treba vrlo brzo da krenemo sa obeležavanjem tih parking mesta. Komunalno preduzeće kome su povereni ti poslovi je već nabavilo softver. Najverovatnije ćemo prvih mesec dana ići probno bez naplate, da se i ljudi naviknu da moraju da parkiraju na određeno obeleženo mesto, da ne zauzimaju više mesta. Nećemo početi odmah sa represivnim merama ili sa naplatom dok i sami građani ne shvate šta smo želeli ovim da postignemo. Cilj lokalne samouprave nije da građani plaćaju parking mesto zbog toga što se nama tako prohtelo, nego jednostavno gužva je u gradu velika. Veliki je i broj parkiranih automobila koji stoje godinama na jednom te istom mestu ili su tu izloženi za prodaju – objašnjava Radičević, uz konstataciju da ulica nije mesto gde treba da stoji auto koga hoće neko da proda ili zato što nema gde da ga parkira.

Naš sagovornik iznosi stav da najfrekventnije ulice moraju da budu oslobođene za parkiranje vozila ljudi koji dolaze iz udaljenijih delova grada ili  iz ostalih naselja, da bi mogli nesmetano da se parkiraju i da uz to može normalno da se odvija saobraćaj. Radičević navodi kao jedan od razloga zašto se počinje sa organizovanim parkiranjima i čestu sliku koja se može videti na ovdašnjim ulicama, naročito u glavnoj, kada se vozila parkiraju u više kolona, i do četiri, pa je nemoguće proći.

Prvi čovek aleksinačke samouprave najavljuje minimalne cene parkiranja, bez zarade komunalnog preduzeća. One bi trebalo da samo pokriju troškove rada parking servisa, plate radnika i troškove čuvanja vozila koja budu pomerena. On još i objašnjava da će imati dve zone parkiranja sa različitim cenama.

− U prvoj zoni će biti nešto viša cena u onosu na drugu zonu, s tim da će drugi sat parkiranja biti skuplji nego što je prvi sat. Time bismo navikli građane da se minimalno zadržavaju u toj prvoj zoni, da ne bismo stvarali nepotrebnu gužvu – kaže Radičević.

Predsednik Radičević je svestan toga da će biti različitih stavova oko rada parking servisa jer je to novina u gradu.

− Pokušali smo da skupimo što više informacija od ostalih gradova koji već imaju organizovane parking službe, da ne napravimo mnogo pometnje, mnogo grešaka. Nije isključena mogućnost da će se pojavljivati greške u samom radu, ali sve će se ispraviti i korigovati u što kraćem roku. Cilj je taj da svi imamo bezbedan saobraćaj i adekvatno mesto za parkiranje − zaključuje prvi čovek Aleksinca.

Razumljiv je politički oprez čelnika aleksinačke lokalne samouprave, jer je sloboda parkiranja gde nam je najzgodnije uzela maha i teško ju je iskoreniti. Svaka promena kod znatnog broja građana izaziva negodovanje. Međutim, činjenica da kada se nađemo u Nišu ili Sokobanji, naše ponašanje je sasvim drugačije. Tada smo primorani da poštujemo pravila organizovanog parkiranja i nije nam dozvoljeno da bahatim ponašanjem smetamo drugim učesnicima u saobraćaju.

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

9 + 7 =