Pacijenti se teško odlučuju za pismene prigovore

Rad Savetnika za zaštitu pacijenata u prvih šest meseci ove godine je karakterističan po nekoliko događaja. Mali broj prigovara je u pisanoj formi i kod pacijenata postoji mišljenje da Savetnik treba da se meša u rad lekara i da organizuje rad zdravstvenih ustanova. To bi se moglo zaključiti iz izveštaja dostavljenog Savetu za zdravlje opštine Aleksinac.

U pomenutom izveštaju, koji je razmatran na današnjoj sednici Saveta, stoji da se oba podneta pismena prigovora odnose na rad u Domu zdravlja. U oba prigovora ustanovljena je povreda prava pacijenata, jer su medicinske sestre odbile da uzmu knjižice pacijentima i istima omoguće pravo na lekarski pregled.

Savetnik za zaštitu pacijenata je u svom izveštaju za prvo ovogodišnje polugođe konstantovao da, i pored malog broja podnetih prigovora, postoje sporadični problemi u zdravstvenim uslovima. Najčešći problem je, kaže se u izveštaju, neljubaznost zdravstvenih radnika prema pacijentima i nemogućnost zakazivanja pregleda,  što je, delimično, rezultat pandemije, ali i zbog  pojedinih radnika u zdravstvenim ustanovama koji odbijaju kontakt sa pacijentima.

Kao primer za ove navode, Savetnik je istakao probleme u Odeljenju za lečenje dece Doma zdravlja i u odeljenjima ginekologije i oftomologije, gde su pacijenti vraćeni ili zbog nedostatka lekara ili pak da nisu radili. Rezultati su isti, pacijenti nisu mogli da dođu na red za pregled.

Izveštaj Savetnika za pacijente se odnosi samo na državne ustanove, jer nema podatke o radu privatnih zdravstvenih ustanova.

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

four × four =