Jedinstveno upravno mesto: Sve se završava na jednom mestu

Na završnoj konferenciji, održanoj juče u dvorištu Etno kuće „Korman“, a povodom završetka Projekta „GRAL – Građanski revizori Aleksinca”, koji su u partnerstvu sproveli Društvo za razvoj kreativnosti i Opština Aleksinac, sumirani su postignuti rezultati i donete određene, unapređujuće preporuke.

Predsednik opštine Aleksinac, Dalibor Radičević, je ovom prilikom istakao uspešnu saradnju lokalne samouprave i Društva za razvoj kreativnosti, koju je ocenio korisnom za obe strane. Radičević je još kazao da je ovaj projekat doprineo tome da on i njegovi saradnici čuju koji su to problemi građana koje oni moraju da rešavaju, na šta treba da obrate pažnju i u kojim oblastima da poboljšaju rad.

Kao rezultat ovog projekta  građani aleksinačke opštine dobili su jedinstveno upravno mesto i time brže, lakše i na jednom mestu završavaju sve administrativne poslove u javnoj upravi.

− Jedinstveno upravno mesto je nešto što nije mnogo poremetilo rad lokalne samouprave, a omogućilo je građanima da na lakši način završavaju svoje obaveze koje imaju u lokalnoj samoupravi. Cilj Jedinstvenog upravnog mesta nije kompletiran do kraja. Kako prolazi vreme tako ćemo i uslugu poboljšavati ali je činjenica da, sada, kada dođete u opštinu, ne morate da se šetate od jedne do druge kancelarije, nego celokupan posao koji imate možete završiti na jednom mestu sa jasnim rokovima. I ne mogu Vas šetati da ,,Nije u ovoj kancelariji, nego u susednoj ili neko trećoj” i da to nije u ,,njihovoj nadležnosti”. Sve se završava na jednom mestu – kaže predsednik Radičević.

Prvi čovek aleksinačke lokalne samouprave najavio je nastavak aktivnosti na unapređenju funkcionisanja jedinstvenog upravnog mesta.

− Nastavak tog projekta će se sagledati u tome da smanjimo troškove koje građani imaju, ako imaju potrebe da dobiju neki dokument iz Aleksinca, iz Opštinske uprave. Da ne moraju da dolaze na licu mesta i da podnose zahtev, nego da će to jednog trneutka moći da se uradi elektronskim putem. Smanjiće se i Vama troškovi a i sprečiće se gužve koje mogu da se jave u samoj zgradi. To je otprilike nešto osnovno – ovim rečima se Radičević obratio prisutnim građanima i građankama.

Koordinatorka projekta Snežane Živadinović osim što se zahvalila predsedniku i radnicima Opštinske uprave na uspešnoj saradnji uručila je Radičeviću i spisak iznetih zapažanja građana, koji su učestvovali u istraživanju, u kojim oblastima lokalna samouprava treba da poboljša usluge.

U sklopu projekta „Gralˮ biće i postavljena platforma na opštinskom sajtu na kojoj će građani i građanke moći da postavljaju pitanja u vezi sa rešavanjem problema iz domena javnih usluga.

Inače GRAL se realizovao u sklopu projekta Vlade Švajcarske Zajedno za aktivno društvo AKT koji sprovode Helvetas Swiss Intercooperation i Građanske inicijative.

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

13 + eleven =