Bogatstvo proizvoda delo ženskih ruku

Drugi deo Okruglog stola „Rodna ravnopravnost i ekonomsko osnaživanje žena u Aleksincuˮ održan je juče popodne u dvorištu gde se nalazi „etno kućaˮ u selu Korman. Govorilo se o radu, izazovima i perspektivama udruženja žena, naročito onih u seoskim sredinama. Osim razmene iskustava, članice ženskih udruženja priredile su mini sajamsku izložbu sa svojim proizvodima.

Svoje štandove imala su udruženja „Super ženeˮ iz Tešice, „Etno udruženja Kormanˮ iz Kormana, „Radinostˮ iz Aleksinca, gošće iz Knjaževca, Ražnja, vojvođanskog Iđoša i druge. U ime domaćina „Etno udruženja Kormanˮ govorila je predsednica Radica Babić, a u ime saveza mreža Ženski Divan obratila se Milanka Furtula, predsednica ove banatske asocijacije.

Jedinstvena je ocena učesnica i posmatrača da su prezentacija ženskog aktivizma i postignutih rezultata, kao i isticanje problema sa kojima se susreću ova društva, delotvorni i značajni.

Što se tiče ženskog preduzetništva po selima primetna je velika volja i želja za njegovim uspostavljanjem, ali je primetan i nedostatak informacija i znanja iz ove oblasti. Potrebni su i bolje povezivanje i dodatna obuka kako bi ovi kvalitetni proizvodi našli kupce. Neupitna je inventivnost, spremnost na prilagođavanje željama kupaca, raznolikost proizvoda nastalih znanjem i umećem žena sa sela koji su preko svojih udruženja započele ove aktivnosti. Do uspeha i stabilnog poslovanja je očito trnovit i dug put. Tako da nimalo nije lako biti preduzetnica, ali uspeti je veliko zadovoljstvo.

A da želja za uspehom i razmenom iskustava ne nedostaje pokazala nam je izložba proizvoda u Kormanu, koja je bila primećena i od strane Biljane Maletić, aktivistkinje za ženska prava.

‒ Mislim da je ovaj naš današnji skup u kome su žene iz različitih delova Srbije, iz Vojvodine, iz ovog regiona, jako dobar, jer one mogu da vide jedne druge, da vide dokle su stigle, da se povežu, da podržavaju jedna drugu i da održavaju tu energiju živom, da prosto taj njihov entuzijazam ne splasne, jer ima dosta prepreka, nije jednostavno postići rezultat – rekla je Maletić.

Žene sa ovih prostora teže plasiraju robu proizvedenu na tradicionalan način, nego što to rade njihove koleginice iz okoline prestonice ili većih urbanih mesta. Kovid kriza je to naročito pokazala, kada su se Beograđani jako povezali dominantno sa malim proizvođačima koji su geografski njima bliži. Naša sagovornica ističe da na fejsbuku ima nekoliko takvih grupa preko kojih proizvođači lako plasiraju proizvode. Kovid kriza je pokazala značaj direktnih veza.

− Nije daljina prepreka nego jače veze, jasna grupa ljudi kojoj vi plasirate svoj proizvod u Beogradu i znate kada krenete kombijem ili automobilom da donesete svoje proizvode da imate svoje kojima ćete to da prodate, taj deo nedostaje – dodaje naša sagovornica.

I dok postoje sporni elementi u lancu plasiranja ovih zdravih prirodnih proizvoda neosporan je njihov ukus. To nam je potvrdila i naša sagovornica.

− Zaista je fenomenalna hrana. Prvi put sam probala červiš, predivno je, a i ove torte podsetile su me jako na detinjstvo zato što imaju taj ukus i domaća jaja i domaći priozvodi, zaista je predivno. Impresionirana sam potpuno – kaže oduševljeno Biljana, koja je pridobila simpatije domaćina. A domaćini iz Kormana i ovog puta su bili na visini zadatka.


Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

eighteen + twelve =