Како ће изгледати „велика” матура имају прилике да виде и испробају ученици трећих разреда из 101 средње школе, у којима се од 27. до 30. октобра организује прво пилотирање државне матуре. Пилотирање је органзивовано у 50 гимназија, 48 средњих стручних школа и три средње уметничке школе.
Част да учествује у првом пилотирању добила је и Алексиначка гимназија, у којој су ученици два одељења трећег разреда имала прилике да се упознају са будућим начином завршавања средње школе, односно матуре, која ће бити уведена у образовни систем јуна 2022. године.
− Алексиначка гимназија је почаствована што је ове године једна од пилот школа у којима ће се обавити прво пилотирање. По предлогу Министарства просвете и пројекта државне матуре одабрана су два одељења. Код нас су то одељења 3-1, билингвално српско-руско одељење и 3-3, одељење друштвено-језичког смера – поручила је Данијела Вељковић, директорка Алексиначке гимназије.
Ученици ове школе решавали су тестове из српског језика (јуче) и математике (данас), док ће сутра решавати и један изборни предмет – историју, који је одабран од стране носиоца пројекта.
− Ученици када заврше четврти разред, полагаће обавезне и изборне предмете. Обавезни предмети су српски језик и математика, а изборни ће бити биологија, физика, историја, географија,хемијаилиједанод страних језика – енглески, француски, немачки или руски. На крају пилотирања факултети ће одредити који су то изборни предмети који ће се полагати на државној матури, а који ће се вредновати у оквиру пријемног испита – додаје директорка Вељковић.
Пријемни испити на факултетима више неће бити у форми и по моделу као до сада, већ ће сеучениципремаранг-листикојаседобија на крају евалуације државне матуре у средњим школама моћи да упишу на жељени факултет.
Државна матура – важан корак ка квалитетнијем образовању
Министарство просвете, науке и технолошког развоја сматра оваку матуру као важан корак ка квалитетнијем образовању. Један испит, исти за све ђаке, којим завршавају средњу школу, омогућиће објективну проверу њихових постигнућа, а тиме и објективну проверу квалитета образовања. Државна матура требало би да допринесе подизању нивоа равноправности и једнакости у систему, и повећању обухвата за упис у високо образовање.
Наредно, друго пилотирање матуре, планирано је за мај следеће године и требало би да у потпуности личи на праву матуру. Тада ће се, према плану, осим задатака, проверавати и све процедуре у спровођењу државне матуре.