Poreska

Problemi nakon ukidanja poreske filijale: Najviše pogođeni poljoprivrednici

Nedavna reforma Poreske uprave, kojom je ukinuta filijala u Aleksincu, već je donela prve probleme građanima koji žele da dobiju određena uverenja i potvrde kako bi mogli da ostvare neka od svojih prava. Stiče se utisak da su posebno pogođeni poljoprivrednici i oni koji žele da ostvare poljoprivrednu penziju. Upućeni kažu da dobro ne prolaze ni preduzetnici, kao fizička lica koja se bave biznisom, a koji stalno imaju potrebe za obezbeđivanjem raznih potvrda.

Prilikom naše posete poreskom šalteru u Aleksincu ova nezadovoljstva potvrdili su nam i građani. Jedan mladi poljoprivrednik bio je nezadovoljan što će na potvrdu o izmirenim poreskim obavezama morati da čeka više dana. Vidno iznerviran tvrdio je da će mu proći konkursni rok za subvencije u poljoprivredi. Da stvar bude još gora, ranije besplatna potvrda sada košta 640 dinara, a kada se uračuna i put do Niša ukoliko je pribavljanje dokumenta hitno, onda su izdaci znatno veći.

Zatekli smo i našu sugrađanku koja tvrdi da ona i suprug već skoro tri meseca ne mogu da prikupe dokumentaciju za penziju. Iznela nam je loše iskustvo prilikom posete Poreskoj upravi u Nišu. Jedino je hvalila radnike koji rade na poreskom šalteru, ali je tvrdila da su oni nemoćni da pomognu strankama. Po njenim rečima, od 22. juna pokušava da prikupi papire, ali nikako ne može da dobije potrebne izvode, iako je redovno uplaćivala penzijski staž.

‒ Išli smo jednog dana u Niš. U Nišu nema gde da se parkira. Parkirali smo se kod bolnice, vratili smo se u opštinu. Mi već imamo 60 i nešto godina. Zašto ovo rade, stvarno mi nije jasno. Pričaju bajke, ovo jedan polupismen čovek nikako ne može – kaže ova naša sugrađanka i podseća da u opštini ima 72 naselja, kao i da je sigurna da njen slučaj nije usamljen. 

Dobri poznavaoci prilika su upozoravali da će biti ovakvih situacija, pre nego što je filijala ugašena i preseljena u Niš, ali su nam u republičkoj Poreskoj upravi tvrdili da se to neće negativno odraziti na građane i da se „kvalitet usluga za najveći broj Aleksinčna neće izmeniti”. U ovu njihovu tvrdnju danas retko ko veruje, a i mi smo se i sami uverili kada smo na šalter hteli da predamo zahtev, uz želju da nam sutra ili prekosutra traženi dokument bude dostavljen preko istog šaltera, što je ranije bilo moguće.

Dobili smo informaciju da to tako ne funkcioniše i da će najverovatnije kada dokument bude obrađen u Nišu uslediti telefonski poziv i dogovor kako da nam on bude uručen. Na pitanje koliko bismo morali da čekamo, nažalost nismo dobili odgovor. Očigledno je da to nije efikasnost o kojoj se govorilo pre reforme. Nezadovoljni građani se nadaju da će ovaj, kako kažu, neuspeli eksperiment doživeti sudbinu sudske reforme od pre nekoliko godina kada je opštinski sud prebačen u Niš, a kasnije vraćen na staru adresu. Da li će tako biti i sa poreskom filijalom, odgovor ćemo ovih dana potražiti od nadležnih službi u Poreskoj upravi Vlade Republike Srbije.

 

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

five × five =