Poreska

Проблеми након укидања пореске филијале: Највише погођени пољопривредници

Недавна реформа Пореске управе, којом је укинута филијала у Алексинцу, већ је донела прве проблеме грађанима који желе да добију одређена уверења и потврде како би могли да остваре нека од својих права. Стиче се утисак да су посебно погођени пољопривредници и они који желе да остваре пољопривредну пензију. Упућени кажу да добро не пролазе ни предузетници, као физичка лица која се баве бизнисом, а који стално имају потребе за обезбеђивањем разних потврда.

Приликом наше посете пореском шалтеру у Алексинцу ова незадовољства потврдили су нам и грађани. Један млади пољопривредник био је незадовољан што ће на потврду о измиреним пореским обавезама морати да чека више дана. Видно изнервиран тврдио је да ће му проћи конкурсни рок за субвенције у пољопривреди. Да ствар буде још гора, раније бесплатна потврда сада кошта 640 динара, а када се урачуна и пут до Ниша уколико је прибављање документа хитно, онда су издаци знатно већи.

Затекли смо и нашу суграђанку која тврди да она и супруг већ скоро три месеца не могу да прикупе документацију за пензију. Изнела нам је лоше искуство приликом посете Пореској управи у Нишу. Једино је хвалила раднике који раде на пореском шалтеру, али је тврдила да су они немоћни да помогну странкама. По њеним речима, од 22. јуна покушава да прикупи папире, али никако не може да добије потребне изводе, иако је редовно уплаћивала пензијски стаж.

‒ Ишли смо једног дана у Ниш. У Нишу нема где да се паркира. Паркирали смо се код болнице, вратили смо се у општину. Ми већ имамо 60 и нешто година. Зашто ово раде, стварно ми није јасно. Причају бајке, ово један полуписмен човек никако не може – каже ова наша суграђанка и подсећа да у општини има 72 насеља, као и да је сигурна да њен случај није усамљен. 

Добри познаваоци прилика су упозоравали да ће бити оваквих ситуација, пре него што је филијала угашена и пресељена у Ниш, али су нам у републичкој Пореској управи тврдили да се то неће негативно одразити на грађане и да се „квалитет услуга за највећи број Алексинчна неће изменити”. У ову њихову тврдњу данас ретко ко верује, а и ми смо се и сами уверили када смо на шалтер хтели да предамо захтев, уз жељу да нам сутра или прекосутра тражени документ буде достављен преко истог шалтера, што је раније било могуће.

Добили смо информацију да то тако не функционише и да ће највероватније када документ буде обрађен у Нишу уследити телефонски позив и договор како да нам он буде уручен. На питање колико бисмо морали да чекамо, нажалост нисмо добили одговор. Очигледно је да то није ефикасност о којој се говорило пре реформе. Незадовољни грађани се надају да ће овај, како кажу, неуспели експеримент доживети судбину судске реформе од пре неколико година када је општински суд пребачен у Ниш, а касније враћен на стару адресу. Да ли ће тако бити и са пореском филијалом, одговор ћемо ових дана потражити од надлежних служби у Пореској управи Владе Републике Србије.

 

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

17 − fifteen =