Prirodna kozmetika iz našeg komšiluka

Nemanja Nikolić iz Aleksinca od prošle godine vlasnik je firme „MSN kozmetik“, u kojoj izrađuje domaće sapune i kreme na bazi prirodnih sastojaka. Ovaj aleksinački privrednik uspeo je da, zahvaljujući subvencijama Opštine Aleksinac, svoj dugogodišnji hobi i sporedni izvor prihoda pretvori u profesiju i ozbiljnije krene u realizaciju zacrtanog biznis plana.

Kreme i sapune ove aleksinačke firme ne koriste samo naši sugrađani, već je tržište odavno prošireno na celu Srbiju. Nikolić navodi da mu rad umnogome olakšava to što se dosta sirovina može proizvesti i kupiti u Srbiji, posebno u poljoprivrednim sredinama kakva je naša, ali takav vid privređivanje srpskim seljacima, bar prema njegovom dosadašnjem iskustvu, nije posebno blizak, iako može biti isplativ.

– Na primer neven, koji je tražen kozmetički sastojak i u malim i u velikim fabrikama može da se proizvodi i uvek da se proda. Interesantne su i hajdučka trava, bokvica, lavanda, kao i ostalo začinsko i lekovito bilje, koje je zahvalno za rad, a postoji i tržište za njega. To bi značilo i meni kao daljem korisniku sirovina, da u svojoj okolini mogu da ih nabavim, a seljaci bi imali sigurno veću zaradu nego od kukuruza i pšenice – smatra naš sagovornik.

nemanjaPoslednjih godina sve je veće interesovanje za prirodnu i ručno rađenu kozmetiku, ali se čini i da na tržištu postoji veliki broj, kako malih radionica, tako i većih fabrika koje se okreću ovakvom načinu proizvodnje. Nikolića pitamo koliko je prirodna kozmetika zaista prirodna i kako prepoznati kvalitet ispred reklame.

– Repro materijal koji koristimo je 100 posto biljnog porekla. Svi kozmetički preparati se proizvode u strogo kontrolisanim uslovima, bez štetnih materija, veštačkih boja, mirisa, aditiva. Mi ne koristimo čak ni sintetičke konzervanse, pa zato naše kreme nemaju toliki rok trajanja kao kreme farmaceutskih kuća. Moram da napomenem i da je naše tržište ograničeno i malo, pa nam omogućava da se u proizvodnji pridržavamo ovih pravila i sačuvamo prirodnost – objašnjava vlasnik „MSN kozmetika“

Iako je zbog pokretanja sopstvenog biznisa napustio posao, Nikolić kaže da se ne kaje zbog takve odluke jer radi posao koji voli i za koji se školovao. Znači mu pomoć i podrška države u kriznim vremenima, ali dodaje da bi mogla biti i veća. Uprkos svemu, veruje da će svojim radom i kvalitetom proizvoda opravdati sva očekivanja i opstati na tržištu.

– Voleo bih da imamo veću pomoć države, da nas malo više sagledaju, kroz bilo kakvu pomoć, ako ne mogu finansijski da pomognu. Niko se ne raspituje za nas, ne pitaju se da li nas ima ili nema. Ali mislim da smo mi mali privrednici, koji imamo po nekoliko zaposlenih radnika, mnogo značajniji stub države nego firme koje imaju po više stotina, pa i hiljada radnika. Te velike korporacije vrlo lako mogu otići odavde, a mi smo sigurni igrači – napominje aleksinački privrednik.

Nikolić za narednu godinu najavljuje proširenje proizvodnje, a izlazak na inostrano tržište je, bar za sada, samo ideja kojoj se teži. Dok i ta ideja ne stigne na realizaciju, mlade ljude koji su bez posla ohrabruje da se upuste u sopstveni biznis, istraže sebe i svoju kreaitvnost i probaju da stvore brend u oblasti koja ih privlači. Ako ništa drugo, nećete zavisiti od poslodavca i mirnije ćete spavati, poručuje naš sagovornik.

Samo udruženi smo konkurentni na svetskom tržištu

Iako je izlazak na svetsko tržište još daleko, Nikolić veruje da bi sve bilo mnogo lakše kada bi se mali privrednici organizovali i ostvarili saradnju kroz neki vid udruženja.

– Evropski proizvodi nisu ni nalik našima kada je prirodna kozmetika u pitanju, pa su naši proizvodi dosta traženi. Ali još uvek nemamo mi te uslove da zadovoljimo njihove standarde, a treba nam i neka potpora jer ne možemo to sami. Nije tu čak primarna ni pomoć države, nekako se svi plašimo jedni drugih, da li zbog brojnih prevara koje smo doživeli ranije, ne znam, ali je tako. Nemamo mi ni neko znanje o privredi i privređivanju, udruživanju, ekonomiji generalno. Mislim da tu mnogo grešimo i da bi trebalo da se što više nas udruži. Sigruno bismo bolje prošli, kako na domaćem, tako i na svetskom tržištu, jer sami teško da bilo šta možemo da uradimo – zaključuje ovaj privrednik.

aleksinac3Objavljen medijski sadražaj je deo projekta „Prošlost za pamćenje-biznis za sadašnjost“, koji je sufinansiran putem konkursa od strane Opštine Aleksinac. Sadržaji izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

2 × 1 =