Posle više inicijativa građana i stručne javnosti u prethodnim godinama, u našem gradu konačno je završen prvi kružni tok na raskrsnici ulice Prote Stevana Dimitrijevića sa ulicama Šumatovačkom i Petra Zeca. Prva razmišljanja o kružnom toku javila su se još 1998. godine, zatim su aktuelizovana od 2000. do 2003. godine, a intenzivirana od 2014. godine.
Ivan Petrović, ispitivač propisa ABS-a, kaže da je zahvaljujući angažovanju i razumevanju predsednika opštine Dalibora Radičevića, zalaganju Odeljenja za urbanizam i imovinsko pravne poslove i radu Saveta za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja na putevima opštine Aleksinac uspešno regulisana jedna od najopterećenijih raskrsnica u gradu.
‒ U prethodnom periodu skretanje vozila nalevo iz ulica Šumatovačke i Petra Zeca je u pojedinim delovima dana bilo praktično nemoguće, a inače je bilo veoma opasno zbog velike frekvencije saobraćaja u ulici Prote Stevana Dimitrijevića. Brojne saobraćajne nesreće sa nastradalim licima su nažalost bile posledica velikog broja konfliktnih tačaka (32) na raskrsnici i čestih prekršaja iz čl. 47. ZOBS-a, ne ustupanje prvenstva prolaza – ukazuje Petrović.
Ovaj stručnjak objašnjava da raskrsnica sa kružnim tokom saobraćaja ima 8 osnovnih konfliktnih tačaka ili u ovom slučaju 12, pa je jasno da je umnogome povećana bezbednost učesnika u saobraćaju, jer se njihove putanje kretanja uglavnom ne seku.
‒ Takođe je ovim kružnim tokom izvršeno kontrolisano smanjivanje i ujednačavanje brzine kretanja u zoni raskrsnice. Naravno da je bilo potrebno vreme da se naši vozači naviknu na ovakav način regulisanje saobraćaja na raskrsnici, koje je prihvaćeno kao najbolje i najbezbednije rešenje svuda u svetu, jer su brzine vozila manje, vozači lakše izbegavaju nezgode i ako se dese, posledice nezgoda su manje ‒ konstatuje naš sagovornik.
On podseća vozače da prilikom izlaska iz kružnog toka obavezno daju desni pokazivač pravca, a prilikom korišćenja unutrašnje trake bezbednije je koristiti levi pokazivač.
‒ Inače ne postoje pravila saobraćaja koja su posebno propisana za kružni tok, već se primenjuju pojedine odredbe ZOBS-a, a ”najvažnije” je propustiti vozila u kružnom toku prilikom ulaska u kružni tok. Treba imati u vidu da projektni zadatak nije bio nimalo lak, jer se u široj zoni raskrsnice nalaze dve benzinske pumpe što je dovelo do nekih iznuđenih rešenja po pitanju regulisanja kretanja pešaka ‒ razjašnjava ovaj član Opštinskog saveta za saobraćaj.
Ovaj naš stručni konsultant napominje da regulisanje saobraćaja na raskrsnicama uvek može biti bolje, tako da u narednom periodu treba razmisliti o posebnoj traci van kružnog toka za skretanje vozila nadesno iz pravca autobuske stanice ka Paliluli, čime se povećava protočnost raskrsnice za 1000 vozila na sat.
Ok za raskrsnicu i kruzni tok mene zanima koji pacijent moram tako da ga nazovem jer onakav tzv ležeći policajac u selu Moravac je strava i užas jer preći preko njega i u prvi brzinu je strasno ceo trap transmisija se pomera auta sve polupasmo kod skole u Žitkovcu i Nozrini je ok ali ovaj pa to nije normalno da li ima neko ko bi mogao da ublaži prelaz preko istog hvala