Značaj prvog kružnog toka u gradu i pravila saobraćaja

Posle više inicijativa građana i stručne javnosti u prethodnim godinama, u našem gradu konačno je završen prvi kružni tok na raskrsnici ulice Prote Stevana Dimitrijevića sa ulicama Šumatovačkom i Petra Zeca. Prva razmišljanja o kružnom toku javila su se još 1998. godine, zatim su aktuelizovana od 2000. do 2003. godine, a intenzivirana od 2014. godine.

Ivan Petrović, ispitivač propisa ABS-a, kaže da je zahvaljujući angažovanju i razumevanju predsednika opštine Dalibora Radičevića, zalaganju Odeljenja za urbanizam i imovinsko pravne poslove i radu Saveta za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja na putevima opštine Aleksinac uspešno regulisana jedna od najopterećenijih raskrsnica u gradu.

‒ U prethodnom periodu skretanje vozila nalevo iz ulica Šumatovačke i Petra Zeca je u pojedinim delovima dana bilo praktično nemoguće, a inače je bilo veoma opasno zbog velike frekvencije saobraćaja u ulici Prote Stevana Dimitrijevića. Brojne saobraćajne nesreće sa nastradalim licima su nažalost bile posledica velikog broja konfliktnih tačaka (32) na raskrsnici i čestih prekršaja iz čl. 47. ZOBS-a, ne ustupanje prvenstva prolaza – ukazuje Petrović.

Ovaj stručnjak objašnjava da raskrsnica sa kružnim tokom saobraćaja ima 8 osnovnih konfliktnih tačaka ili u ovom slučaju 12, pa je jasno da je umnogome povećana bezbednost učesnika u saobraćaju, jer se njihove putanje kretanja uglavnom ne seku.

‒ Takođe je ovim kružnim tokom izvršeno kontrolisano smanjivanje i ujednačavanje brzine kretanja u zoni raskrsnice. Naravno da je bilo potrebno vreme da se naši vozači naviknu na ovakav način regulisanje saobraćaja na raskrsnici, koje je prihvaćeno kao najbolje i najbezbednije rešenje svuda u svetu, jer su brzine vozila manje, vozači lakše izbegavaju nezgode i ako se dese, posledice nezgoda su manje ‒ konstatuje naš sagovornik.

On podseća vozače da prilikom izlaska iz kružnog toka obavezno daju desni pokazivač pravca, a prilikom korišćenja unutrašnje trake bezbednije je koristiti levi pokazivač.

‒ Inače ne postoje pravila saobraćaja koja su posebno propisana za kružni tok, već se primenjuju pojedine odredbe ZOBS-a, a ”najvažnije” je propustiti vozila u kružnom toku prilikom ulaska u kružni tok. Treba imati u vidu da projektni zadatak nije bio nimalo lak, jer se u široj zoni raskrsnice nalaze dve benzinske pumpe što je dovelo do nekih iznuđenih rešenja po pitanju regulisanja kretanja pešaka ‒ razjašnjava ovaj član Opštinskog saveta za saobraćaj.

Ovaj naš stručni konsultant napominje da regulisanje saobraćaja na raskrsnicama uvek može biti bolje, tako da u narednom periodu treba razmisliti o posebnoj traci van kružnog toka za skretanje vozila nadesno iz pravca autobuske stanice ka Paliluli, čime se povećava protočnost raskrsnice za 1000 vozila na sat.

Jedan komentar

  1. Ok za raskrsnicu i kruzni tok mene zanima koji pacijent moram tako da ga nazovem jer onakav tzv ležeći policajac u selu Moravac je strava i užas jer preći preko njega i u prvi brzinu je strasno ceo trap transmisija se pomera auta sve polupasmo kod skole u Žitkovcu i Nozrini je ok ali ovaj pa to nije normalno da li ima neko ko bi mogao da ublaži prelaz preko istog hvala

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

twenty − 3 =