Ražanj ima „Etno brend 2019”

Za samo osam godina od kako su zasadili prvo stablo u svojim voćnjacima porodica Dejana Stambolića iz Ražnja prošla je dinamičan put razvoja svoje proizvodnje i danas na sajmovima u Srbiji dobija priznanja za svoje proizvode koji polaka postaju određeni brend. Najsvežija nagrada je „Etno brend godine 2019” koju dodeljuje Zadružni savez Srbije i Ekonomski portal „Privredni”.rs. Stambolići su ovo priznanje dobili za robni brend „dunjevača”, odnosno rakiju od dunja.

Ovo gazdinstvo se već šest godina bavi preradom dunje u rakiju, izradom slabo ceđenih sokove, slatka i zimnica. Ovo priznanje za najkvalitetniju dunju u Srbiji i prvi brend u opštini Ražanj donelo im je nove kupce, povećalo prodaju rakije i ostalih proizvoda. U ovom kraju gajenje voća je razvijeno, pa na ovdašnjim proplancima dosta je površina pod kupinom, dunjom, višnjom, šljivom i još nekim sortama.

Dejan kaže da je recept za uspeh strpljenje, novac i rad, to su ta tri faktora, kao i volja za nekim napredovanjem, da se ne bude obični poljoprivredni proizvođač koji gaji samo sirovinu nego da napravi nešto svoje u životu, svoj brend. A njegovo gazdinstvo je već napravilo brend „Taština kuhinja”.

– Pod brendom ‘Taština kuhinja’ radimo dosta slatke i slane zimnice i sa tim smo prvo počeli. Slatko od kupina, jagoda, razne džemove, kompote, ajvare, ljutenice, sok od paradajza su samo deo asortimana. U ‘Taštinoj kuhinji’ imamo 16 naših proizvoda. Sirovine su iz ovog kraja. Imamo plantaže, pod dunjom tri hektara i kupinu u pola hektara. Sada smo krenuli i sa višnjom da malo povećamo preradu. Voće je najviše sa naših plantaža, pošto naše voćnjake prskamo kontrolisano samo koprivom i soda bikarbonom bez pesticida, fungicida i insekticida. Znači naši proizvodi su takoreći organski i mogu deca da ih koriste – ovako prezentuje porodični brend Dejan. 

 

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

seventeen − 3 =