Општински путеви добили ниску оцену

Општина Алексинац је једна од локалних заједница која обухвата велики број насеља до којих се долази најчешће општинским путевима, а делом и саобраћајницама које су у надлежности јавних предузећа чији је оснивач Република. Квалитет путне мреже до 72 овдашња насеља је веома значајан за одвијање безбедног саобраћаја, не само за становнике који живе на овом подручју већ и за путнике који ту пролазе. Кроз ове саобраћајнице општина Алексинац је повезана са територијама још седам локалних самоуправа.

И док су коловози о којима се брину „Путеви Србије” углавном сређени, нешто лошија ситуација је на општинским путевима. Њих има укупно 39. Недавно објављени Годишњи извештај о извршеној контроли и оцени стања општинских путева на територији општине Алексинац за 2022. годину је указао да се у путну мрежу мора више и брже инвестирати. Највећи број ових саобраћајница, њих дванаест, је добило оцену лоше, 11 праваца је оцењено као добро, док је осам путева добило оцену веома лоше, а исто толико оцену средње добар.

Од путних праваца који су рађени последњих година значајан је Житковац-Витковац у дужини од 17,5 километара, који представља најкраћу везу Алексинца са територијом општине Крушевац. На овој саобраћајници санирана је новим асфалтним слојем деоница од Житковца до Горњег Љубеша дужине нешто преко 11 километара.

Други општински пут од Трњана до Јаковља, дужине 11,5 километара, урађен је само до Доње Пешчанице и новим асфалтом пресвучено је 1,7 километара. На путу Тешица-Велики Дреновац од шест новим асфалтним слојем санирано је 4,9 километара. Део пута Суботинац-Мозгово радиће се следеће године, а ове године је урађен коловоз у дужини од 2,7 километара од Мозгова до територије општине Ражањ. Што се тиче општинског пута Катун-Липовац у дужини од скоро 14 километара, коловоз је са новим застором урађен пре неколико година.

Остали путни правци су у преко 90 одсто асфалтирани, али старост нанетог асфалта је вишедеценијска па би било пожељно пресвлачење новом масом ових коловоза. Новоизграђени и реконструисани коловози не само да су удобнији за вожњу него су и безбеднији, али њихова реконструкција зависи и од општинске касе која за оволику територију општине није задовољавајућа. Добра страна ове приче је чињеница да значајан број државних путева пролази кроз територију општине Алексинац, па је одржавање коловоза на њима у надлежности републичких предузећа, што је на неки начин и олакшавајуће за локалну касу.

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

1 × three =