auto servis

Prvi sneg „zatrpao” vulkanizere

Iako je, po uredbi, trebalo da letnje pneumatike zamene zimskim još pre mesec dana, vozače su tek najava snežnih padavina i jučerašnji sneg podsetili i opomenuli da je vreme da posete vulkanzira. Zato su posledih nekoliko dana u vulkanizerskim radnjama gužve sve vidljivije.

Naravno zakon propisuje da se zimske gume moraju imati na vozilu od 1. novembra, ali tolerancija postoji ukoliko nema zadržanog snega na kolovozu. S obzirom da ne volimo preterano da poštujemo rokove, onda i ne čudi što je većina vozača ipak odlučila da sačeka sneg.

Stručnjaci savetuju da i ukoliko nema snega na kolovozu, sa padom temperature ispod sedam stepeni u zimskim danima, obavezno treba stavite zimske gume, jer se letnje drugačije ponašaju na niskim temperaturama.

− Letnja guma ispod sedam stepeni gubi mekoću, slična je plastici i trag kočenja je mnogo duži − kaže Srećko Jovanović, vlasnik jednog auto-servisa. 

Drugo pitanje koje često muči vozače jeste koje su felne bolje i koje treba odabrati za zimski period.

− Za ovo doba godine bolje su čelične felne zbog soli, jer aluminijumske so više oštećuje. Drugi razlog su udarne rupe, prilikom udara manja je šteta na čeličnim, a i lakše se ispravljaju − dodaje Jovanović. 

U slučaju da vozači već imaju zimske gume, za zamenu sva četiri pneumatika uz balansiranje, a u zavisnosti od vrste felni, moraće da izdvoje od 1.400 do 1.600 dinara. Nakon ovog izdatka kućni budžet, bar što se guma tiče, trebalo bi da bude „miran” do 1. aprila, do kada su obavezne zimske gume na vozilima i kada treba ponovo vratiti letnje.

 

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

11 − three =