У Сокобањи је данас одржана презентација студије оправданости изградње петље Рутевац и деонице пута од Рутевца до Малог цвета у Бовну, која би скратила пут возачима из правца Београда према Сокобањи, а и растеретила саобраћај кроз Алексинац. Састанку су присуствовали представници Министарства грађевине и саобраћаја, Коридора Србије, Јавног предузећа „Путеви Србије”, као и четири општине (Алексинац, Сокобања, Бољевац и Књажевац) у чијим се интересним зонама налази овај подухват.
Ово је први велики и озбиљан корак на реализацији пројекта изградње новог пута према Сокобањи, оценио је председник општине Алексинац Ненад Станковић, који је данас присуствовао састанку у пратњи начелника одељења за привреду Далибора Марковића и народног посланика Далибора Радичевића.
Инвестиција која ће користити свима, проценили су стручњаци и представници локалних самоуправа, а председник Алексинца каже да ће се на овај начин растеретити саобраћај у самом граду и сачувати градске саобраћајнице.
‒ У Алексинцу већ више деценија имамо проблем са транзитним саобраћајем ка Сокобањи, који користи заправо наше градске улице. Том маршрутом кроз Алексинац не одвија се, дакле, само саобраћај путничких возила. Не треба заборавити да Сокобања има и рудник са јамском експлоатацијом. Ми смо сведоци да ту стално пролазе тегљачи, шлепери, тако да је и наш интерес да Алексинац растеретимо тог транзитног саобраћаја – објаснио је председник Станковић и додао да изградњом новог, актуелни пут ка Сокобањи неће бити занемарен, већ ће због локалног становништва и он бити реконструисан.
Идеја стара 40 година коначно има сасвим реалне шансе да буде и реализована – овакав закључак, након данашњег састанка, дао је председник општине Сокобања Исидор Крстић.
‒ Убеђен сам да ћемо у наредном периоду убрзано радити на изради пројектне документације, а већ можда од 2019. кренути и са изградњом петље Рутевац, наравно и државног пута од ауто-пута према Сокобањи и даље можда према Књажевцу и Старој планини. Сокобања ће на овај начин имати пут краћи за 14 километара, који ће бити комфорнији и квалитетнији – истакао је Крстић.
Будућа деоница пута била би ширине нешто више од седам метара, што је шире од садашњег пута Алексинац – Сокобања, који је негде између пет и по и шест метара. Целокупна инвестиција процењује се на два и по до три милиона евра и она би се по овој студији изводљивости повратила у крајњем случају за 14 година, док би после тог периода доносила и зараду. Учесници скупа сагласни су да ће овакав пројекат допринети развоју туризма у целој Источној Србији, док би пут од Београда до Старе планине био краћи за чак 40 километара.