Уз подршку ЕУ: Наши наставници по искуства на Крит и у Турску

У оквиру Еразмус+ програма јуче поподне, ученици и наставници две основне школе са наше територије „Стојан Живковић – Столе” из Трњана и алексиначке „Вожд Карађорђе” имали су прилику да се упознају са активностима које су имали тимови, реализујући одређене пројекте везане за едукацију. Домаћин је била школа у Алексинцу.

Европска унија је покренула тај програм и имају могућност да учествују све школе из земаља које су чланице ЕУ, и оне које тек треба да се придруже, односно оне које имају статус кандидата. Програм траје до 2027. године и новим програмом као приоритети се истичу инклузивност, зелена иницијатива и дигитализација. Општи циљ Програма је да, путем целоживотног учења, подржи образовни, професионални и лични развој појединаца у области образовања, обука, омладине и спорта.

− Тим програмом, у ствари, омогућује се наставницима да виде, међусобно да размене искуства и да се посећују, наставници из различитих земаља и створе мрежу наставника која би разменом искустава унапредила рад у школама у сопственој земљи. „Вожд” је радио еколошки пројекат. Ми смо били у посети еколошкој организацији, на Криту, која је јако, светски позната, водећа у овој области. Учили смо од њих како и шта, у чему можемо да побољшамо рад у овој области − каже Слободанка Рогановић, наставник биологије у „Вожду” и Координатор Еразмус пројектног тима школе.

Саговорница истиче да је циљ тај, да се повећа активизам код деце, да се повећа свест за заштиту животне средине, да деца реализују своје идеје.

− Организоваћемо мониторинг животне средине на територији наше општине, где ће деца пратити стање животне средине, то фотографисати, снимати а онда ћемо то и јавно објавити, да људи који су задужени за заштиту животне средине буду упућени у то шта се дешава на нашој општини − каже наставница Рогановић.

Основна школа „Вожд Карађорђе”, запослени и ученици, често раде, по речима ове наставнице, еколошке пројекте. Овом приликом представљен је још један пројекат који је актуелан у школи. Реч је о климатским променама и међународном пројекту, који води Снежа Богавац и који траје до 15. августа наредне године.

На овом скупу свој пројекат представила је и школа из Трњана, а ради се, такође, о едукацији и стицању нових вештина, али у области инклузије.

− Ми смо приметили да постоји проблем са ученицима који раде по посебном програму, ИОП-у, и да су њихови резултати мало слабији него што смо се надали.Тако  смо це одлучили да део наставника прође обуку у раду са децом која захтевају посебну подршку. Пронашли смо тај пројекат који су понудили у оквиру Еразмуса, пријавили се и прошли. Добили смо извесна средства, ишли смо у Анталију у Турску на обуку, пет дана, четири наставника и већ смо почели да примењујемо стечено искуство. Покушавамо да укључимо и друге школе у овај рад, да се и они пријаве за неке пројекте који се сваке године финансирају од стране Еразмуса. Ово је наша национална агенција Темпус, која се бави тиме, првенствено – објашњава Бојан Рогановић, наставник биологије у ОШ „Стојан Живковић Столе”, координатор пројекта Еразмус мобилност.

Рогановић каже да су на семинару учили неке методе које су у вези са радом са децом којој је потребна додатна подршка и то се већ примењује у настави, кроз часове, кроз додатне активности.

Провођење времена у другој земљи са циљем учења, односно усавршавања и рада требало би да постане стандард, као и познавање два страна језика поред матерњег. На тај начин Програм значајно доприноси одрживом расту, квалитетнијим радним местима и социјалној кохезији, подстиче иновације и премошћивање јаза у знању, вештинама и компетенцијама у Европи, наводи се као неких од циљева ових програма које финансијски помаже Европска унија.

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

17 − eight =