Иако је, по уредби, требало да летње пнеуматике замене зимским још пре месец дана, возаче су тек најава снежних падавина и јучерашњи снег подсетили и опоменули да је време да посете вулканзира. Зато су последих неколико дана у вулканизерским радњама гужве све видљивије.
Наравно закон прописује да се зимске гуме морају имати на возилу од 1. новембра, али толеранција постоји уколико нема задржаног снега на коловозу. С обзиром да не волимо претерано да поштујемо рокове, онда и не чуди што је већина возача ипак одлучила да сачека снег.
Стручњаци саветују да и уколико нема снега на коловозу, са падом температуре испод седам степени у зимским данима, обавезно треба ставите зимске гуме, јер се летње другачије понашају на ниским температурама.
− Летња гума испод седам степени губи мекоћу, слична је пластици и траг кочења је много дужи − каже Срећко Јовановић, власник једног ауто-сервиса.
Друго питање које често мучи возаче јесте које су фелне боље и које треба одабрати за зимски период.
− За ово доба године боље су челичне фелне због соли, јер алуминијумске со више оштећује. Други разлог су ударне рупе, приликом удара мања је штета на челичним, а и лакше се исправљају − додаје Јовановић.
У случају да возачи већ имају зимске гуме, за замену сва четири пнеуматика уз балансирање, а у зависности од врсте фелни, мораће да издвоје од 1.400 до 1.600 динара. Након овог издатка кућни буџет, бар што се гума тиче, требало би да буде „миран” до 1. априла, до када су обавезне зимске гуме на возилима и када треба поново вратити летње.