Autobuska

Koncesioni akt: Popust u javnom prevozu za određene kategorije građana

Jedan od vidljivih problema u opštini Aleksinac je i javni prevoz, koga nije lako organizovati u 72 ovdašnja naselja. U aleksinačkoj lokalnoj samoupravi kažu da su poslednjih mesec dana dosta radili na predlogu koncesionog akta i na pripremi neophodnih zakonskih procedura kako bi se došlo do izbora prevoznika koji će obavljati javni prevoz na području cele opštine.

Prema rečima predsednika opštine Aleksinac Dalibora Radičevića Nacrt koncesionog akta je završen.

− Na sledećoj sednici Skupštine opštine odbornici će se izjasniti o određenim odlukama kako bismo mogli da pokrenemo proceduru i taj koncesioni akt pošaljemo vladinoj Komisiji koja treba da nam odobri javno-privatno partnerstvo. Odnosno da sagleda potrebe opštine Aleksinac i da li su u tom koncesionom aktu pravno valjano sagledane sve mogućnosti. Nakon toga bismo mi pristupili samom izboru, odnosno tenderu za izbor javnog prevoznika. Nadamo se da će da se javi veći broj prevoznika da bismo dobili što bolji i što kvalitetniji prevoz u samoj opštini − objašnjava Radičević.

Što se tiče same lokalne samouprave i njenog učešća u tom koncesionom aktu postoji namera da se iskoristi pre svega zakonska obaveza da i učenici srednjih škola imaju besplatan prevoz.

− Tu ćemo uključiti učenike srednjih škola gde sada finansiramo 50 posto cene mesečne karte, a koncesionim aktom bismo predvideli da 100 posto te cene ide na teret budžeta. Sagledali bismo i one ranjive kategorije, socijalno ugroženo stanovništvo, trudnice, i penzionere sa najnižim primanjima. Išli bismo na varijantu da penzioneri koji imaju primanja do 15 hiljada imaju određen broj besplatnih vožnji i to bi bilo ono finansijsko učešće same lokalne samouprave – kaže predsednik Radičević.

Naš sagovornik ističe i finansijski deo koji mora da se izdvoji iz javnih finansija kako bi se obezbedio makar minimalni javni prevoz.

− Naravno svi bismo mi voleli da prevoznik dođe i da nemamo davanja iz budžeta. To je gotovo nemoguće pogotovo što je naša teritorija takva da imamo 72 naseljena mesta na velikoj udaljenosti. Neke linije nisu profitabilne. Zato i ne idemo na razdvajanje pojedinih putnih pravaca, nego jednostavno jedan prevoznik će biti za celu teritoriju. Da bismo mogli i linije koje nisu profitabilne da pokrijemo sa onim linijama koje su profitabilnije. Tako da i prevoznik može da funkcioniše, a i da mi ne izdvajamo previše novca iz budžeta − iznosi Radičević opredeljenje lokalne samouprave kada je u pitanju organizovanje javnog prevoza na teritoriji opštine.

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

13 − five =