Autobuska

Концесиони акт: Попуст у јавном превозу за одређене категорије грађана

Један од видљивих проблема у општини Алексинац је и јавни превоз, кога није лако организовати у 72 овдашња насеља. У алексиначкој локалној самоуправи кажу да су последњих месец дана доста радили на предлогу концесионог акта и на припреми неопходних законских процедура како би се дошло до избора превозника који ће обављати јавни превоз на подручју целе општине.

Према речима председника општине Алексинац Далибора Радичевића Нацрт концесионог акта је завршен.

− На следећој седници Скупштине општине одборници ће се изјаснити о одређеним одлукама како бисмо могли да покренемо процедуру и тај концесиони акт пошаљемо владиној Комисији која треба да нам одобри јавно-приватно партнерство. Односно да сагледа потребе општине Алексинац и да ли су у том концесионом акту правно ваљано сагледане све могућности. Након тога бисмо ми приступили самом избору, односно тендеру за избор јавног превозника. Надамо се да ће да се јави већи број превозника да бисмо добили што бољи и што квалитетнији превоз у самој општини − објашњава Радичевић.

Што се тиче саме локалне самоуправе и њеног учешћа у том концесионом акту постоји намера да се искористи пре свега законска обавеза да и ученици средњих школа имају бесплатан превоз.

− Ту ћемо укључити ученике средњих школа где сада финансирамо 50 посто цене месечне карте, а концесионим актом бисмо предвидели да 100 посто те цене иде на терет буџета. Сагледали бисмо и оне рањиве категорије, социјално угрожено становништво, труднице, и пензионере са најнижим примањима. Ишли бисмо на варијанту да пензионери који имају примања до 15 хиљада имају одређен број бесплатних вожњи и то би било оно финансијско учешће саме локалне самоуправе – каже председник Радичевић.

Наш саговорник истиче и финансијски део који мора да се издвоји из јавних финансија како би се обезбедио макар минимални јавни превоз.

− Наравно сви бисмо ми волели да превозник дође и да немамо давања из буџета. То је готово немогуће поготово што је наша територија таква да имамо 72 насељена места на великој удаљености. Неке линије нису профитабилне. Зато и не идемо на раздвајање појединих путних праваца, него једноставно један превозник ће бити за целу територију. Да бисмо могли и линије које нису профитабилне да покријемо са оним линијама које су профитабилније. Тако да и превозник може да функционише, а и да ми не издвајамо превише новца из буџета − износи Радичевић опредељење локалне самоуправе када је у питању организовање јавног превоза на територији општине.

Постави одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

eighteen + 2 =