Savetnik o aleksinačkom zdravstvu: U kovidu „ginuliˮ, ostali čekali da prođe pandemija

Na sednici Saveta za zdravlje opštine Aleksinac, koja je zakazana za sutra, jedna tačka dnevnog reda je i Izveštaj o radu Savetnika za zaštitu prava pacijenata u prošloj godini. Kako stoji u izveštaju savetnika, diplomiranog pravnika Dragana Mihajlovića, u 2021. godini dostavljeno je ukupno šest pismenih prigovora i, po njegovoj oceni, svi su bili opravdani; četiri protiv Doma zdravlja i dva protiv Opšte bolnice. Većina prigovora su podneta u poslednjem kvartalu godine.

Savetnik Mihajlović kaže da postoji veliki broj usmenih prigovora i da ljudi često zovu i žale se na rad aleksinačkih zdravstvenih radnika, ali ne podnose pismene prijave ne želeći iz straha da otkrivaju identitet. Opšta je konstatacija da mnogi pacijenti nisu mogli da dođu do zdravstvene zaštite, jer im je branjen kontakt i ulazak u prostorije, koristeći kao razlog za to kovid pandemiju.

Interesantan je i opis rada dela zdravstvenih radnika koji je dobijen na osnovu pritužbe pacijenata, a koje je Savetnik za zaštitu pacijenata evidentirao u podnetom Izveštaju. On, uz pomoć mitoloških termina, opisuje na koje su sve prepreke ukazali pacijenti i koliko su one bile „nepremostiveˮ.

Tako, navodi da je većina državnih zdravstvenih ustanova na ulaznim vratima imala dežurne kerbere (u grčkoj mitologiji troglavi pas – čuvar ulaza u podzemlje – nap. aut. ), te niko, ko nije imao potvrđen zakazan pregled, a i tada, ukoliko nije pokazao i posedovao papir sa negativnim testom na kovid, nije mogao da uđe u ustanovu.

Naravno, ovo nije i opšta ocena aleksinačkog zdravstva. U pomenutom izveštaju naglašen je doprinos zdravstvenih radnika u kovid službama.

„Dok su zdravstveni radnici, koji su angažovani u kovid ambulantama ili službama povezanim sa lečenjem kovida, ginuli od posla uz rizik da budu zaraženi, a mnogi su i više puta preležali zarazu i bili premoreni, jer se radilo o istim ljudima, ostali su čekali da pandemija prođeˮ ‒ stoji pored ostalog u izveštaju.

Savetnik za zaštitu pacijenata je ukazao i na položaj hroničnih pacijenata i bolesnih starijih ljudi i zapitao se šta smo učinili da njima olakšamo da budu operisani posle dužeg odlaganja ili da imaju organizovan prevoz do kovid ambulante u Žitkovcu.

Kako će opštinski Savet za zdravstvo da reaguje na ovaj Izveštaj, ostaje da se vidi, ali imajući u vidu nedostatak kadrova u zdravstvu i zakonsku regulativu rada u javnim ustanovama, koja je povoljnija od one opšte koja važi u privatnim kompanijama, teško je očekivati, ako su navodi tačni, značajnije promene u iznetim ponašanjima dela zdravstvenih radnika.

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

3 × 3 =