Sokobanja

Kod Rutevca nova naplatna rampa?

U Sokobanji je danas održana prezentacija studije opravdanosti izgradnje petlje Rutevac i deonice puta od Rutevca do Malog cveta u Bovnu, koja bi skratila put vozačima iz pravca Beograda prema Sokobanji, a i rasteretila saobraćaj kroz Aleksinac. Sastanku su prisustvovali predstavnici Ministarstva građevine i saobraćaja, Koridora Srbije, Javnog preduzeća „Putevi Srbije”, kao i četiri opštine (Aleksinac, Sokobanja, Boljevac i Knjaževac) u čijim se interesnim zonama nalazi ovaj poduhvat.
Ovo je prvi veliki i ozbiljan korak na realizaciji projekta izgradnje novog puta prema Sokobanji, ocenio je predsednik opštine Aleksinac Nenad Stanković, koji je danas prisustvovao sastanku u pratnji načelnika odeljenja za privredu Dalibora Markovića i narodnog poslanika Dalibora Radičevića.

Nenad Stanković i Dalibor Marković
Investicija koja će koristiti svima, procenili su stručnjaci i predstavnici lokalnih samouprava, a predsednik Aleksinca kaže da će se na ovaj način rasteretiti saobraćaj u samom gradu i sačuvati gradske saobraćajnice.

U Aleksincu već više decenija imamo problem sa tranzitnim saobraćajem ka Sokobanji, koji koristi zapravo naše gradske ulice. Tom maršrutom kroz Aleksinac ne odvija se, dakle, samo saobraćaj putničkih vozila. Ne treba zaboraviti da Sokobanja ima i rudnik sa jamskom eksploatacijom. Mi smo svedoci da tu stalno prolaze tegljači, šleperi, tako da je i naš interes da Aleksinac rasteretimo tog tranzitnog saobraćaja – objasnio je predsednik Stanković i dodao da izgradnjom novog, aktuelni put ka Sokobanji neće biti zanemaren, već će zbog lokalnog stanovništva i on biti rekonstruisan.

Isidor Krstić i Dragana Kostić
Ideja stara 40 godina konačno ima sasvim realne šanse da bude i realizovana – ovakav zaključak, nakon današnjeg sastanka, dao je predsednik opštine Sokobanja Isidor Krstić.
Ubeđen sam da ćemo u narednom periodu ubrzano raditi na izradi projektne dokumentacije, a već možda od 2019. krenuti i sa izgradnjom petlje Rutevac, naravno i državnog puta od auto-puta prema Sokobanji i dalje možda prema Knjaževcu i Staroj planini. Sokobanja će na ovaj način imati put kraći za 14 kilometara, koji će biti komforniji i kvalitetniji – istakao je Krstić.

Buduća deonica puta bila bi širine nešto više od sedam metara, što je šire od sadašnjeg puta Aleksinac – Sokobanja, koji je negde između pet i po i šest metara. Celokupna investicija procenjuje se na dva i po do tri miliona evra i ona bi se po ovoj studiji izvodljivosti povratila u krajnjem slučaju za 14 godina, dok bi posle tog perioda donosila i zaradu. Učesnici skupa saglasni su da će ovakav projekat doprineti razvoju turizma u celoj Istočnoj Srbiji, dok bi put od Beograda do Stare planine bio kraći za čak 40 kilometara.

 

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

twelve − 7 =