Saobraćaj

Statistika upozorava gde su najčešći saobraćajni udesi

Zvanična istraživanja ukazuju da u ovoj godini nije bilo pozitivnih pomaka kada je u pitanju bezbednost na našim saobraćajnicama. Stiče se utisak da, i pored stalnih upozorenja, učesnici u saobraćaju se ponašaju sve neodgovornije, pa je i broj nezgoda povećan. Takva je i situacija u prvih ovogodišnjih šest meseci kada su u pitanju saobraćajnice na području opštine Aleksinac.

U ovom periodu dogodilo se 97 saobraćajnih nezgoda što je za 6,6% više u odnosu na isti period lane. U prvoj polovini ove godine na putevima u našoj opštini stradalo je 57 lica od kojih život je izgubila jedna osoba, a sedmoro njih je dobilo teške telesne povrede, dok je četrdesetoro njih sa lakšim povredama. Ukupan broj stradalih lica u prvoj polovini 2019. povećan je za 14% u odnosu na isti period prošle godine. U tim incidentima u svojstvu vozača povređeno je 25 osoba, u svojstvu pešaka 10 i kao putnici ima jedno poginulo i 21 povređeno lice. Od ukupnog broja saobraćajnih nesreća u 63 slučaja šteta je bilo samo materijalna.

Najkritičniji mesec u ovom periodu je bio jun, a nedelja je „najcrnji” dan, dok je krizni period posle 13 časova. Najčešće je do nezgoda dolazilo zbog „preduzimanja nepromišljenih radnji od strane vozača”, odnosno zbog neprilagođene brzine u uslovima saobraćaji i stanju puta.

Saobraćaj Prema Izveštaju o stanju bezbednosti saobraćaja na putevima u opštini Aleksinac statistički gledano „najopasnije” je na saobraćajnicama u Moravcu, Prćilovici, Nozrini, Katunu, Draževcu i Srezovcu. Među nastradalima u izveštajnom periodu je i četvoro dece do 14 godina, ali na sreću su sva ona prošla sa lakšim povredama. Kao rizična mesta označeni su Draževac i Nozrina. U prvoj polovini 2019. godine među nastradalima je bilo i 11 mladih osoba, od 15 do 30 godina, od kojih su dve teže, dok je devet lakše povređeno. Visok nivo rizika za ovu kategoriju su naselja Katun, Gredetin i Nozrina.
Među starijim licima, preko 65 godina, ima dve osobe sa teškim i sedam sa lakim povredama. One su najviše stradale u svojstvu putnika (šest) i tri osobe kao pešaci. Među povređenima u ovoj kategoriji nije bilo vozača. Za njih je najrizičnije bilo u Donjem Ljubešu i Lužanu.

U pomenutom izveštaju se kaže da je ukupna dužina državnih, lokalnih puteva i ulica sa savremenim kolovoznim zastorom na teritoriji opštine Aleksinac 609 kilometara i 180 metara. Državni putevi prvog reda su 70 kilometara i 150 metara, drugog oko 116 i lokalni, opštinski, putevi i ulice dugačke su oko 423 kilometara.

Na ovim saobraćajnicama u prvih šest meseci dogodile su se 34 saobraćajne nezgode gde je bilo stradalih osoba i statistički gledano po 17 ili 50% ih je bilo na državnim, odnosno na lokalnim putevima. Na državnim putevima u samim naseljima dogodilo se šest saobraćajnih nezgoda sa nastradalim licima, odnosno 17,6 odsto od ukupnog broja takvih incidenata.

Iako je opština Aleksinac, na osnovu ovih statističkih podataka, po riziku stradanja dece na 13, mladih na 38, a starih na 83. mestu nije među najgorima u Srbiji. Ipak mesta za brigu ima. Povećan je broj nezgoda u odnosno na prošlu godinu, a i sami smo svedoci sve veće saobraćajne anarhije. Dobri poznavaci prilika pretpostavljaju da će statistika za drugu polovinu godine biti još „crnja”.

Problem je samo što stradanje ljudi nije statistika, već uništeni snovi, porodice i životi. Toga kao da još nismo svesni.

 

Postavi odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

4 + seven =